خودرو و کمونیست‌های مسلمان
خودرو و کمونیست‌های مسلمان

زمانی که هزینه های دولت افزایش پیدا می کند بانک مرکزی برای جبران این هزینه اقدام به چاپ پول می کند که نقدینگی و تورم را افزایش می دهد. این اقدام دولت نارضایتی مردم را در پی دارد به همین دلیل دولت برای کنترل نارضایتی مردم قیمت گذاری دستوری می کند. 

یک اقتصاددان با بررسی دلایل افزایش قیمت خودرو و اختلاف میان قیمت بازار و کارخانه به ادعاهای کمونیست های مسلمان درباره دلایل تورم، نقدینگی و افزایش قیمت ها پاسخ داد.

خودرو و کمونیست‌های مسلمان

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدصادق الحسینی، اقتصاددان در رشته توییتی چرخه افزایش هزینه های دولت، نقدینگی و افزایش قیمت ها را بررسی کرد.

به نوشته این اقتصاددان زمانی که هزینه های دولت افزایش پیدا می کند بانک مرکزی برای جبران این هزینه اقدام به چاپ پول می کند که نقدینگی و تورم را افزایش می دهد. این اقدام دولت نارضایتی مردم را در پی دارد به همین دلیل دولت برای کنترل نارضایتی مردم قیمت گذاری دستوری می کند.

صادق الحسینی در ادامه اضافه می کند در حالی که مردم این قیمت گذاری را رعایت نمی کنند کارخانه ها به ویژه دولتی ها ملزم به رعایت این دستور هستند. این قیمت گذاری دستوری دولت باعث شکل گیری اختلافی میان قیمت بازار آزاد و کارخانه می شود که عموما سود آن به حساب دلال ها می رود.

الحسینی در نهایت خاطر نشان می کند زیان های انباشته خودروسازی ها را به سمت ورشکستگی می برد اما دولت که توان اخراج کارگران این کارخانه ها را ندارد برای سرپا نگه داشتن آنها وام دولتی پرداخت می کند و بار دیگر موجب افزایش هزینه های دولت و ادامه این چرخه می شود.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

منبع :اقتصاد آنلاین