حسن روحانی درباره هرج‌ومرج خونین در کشور هشدار داد
حسن روحانی درباره هرج‌ومرج خونین در کشور هشدار داد

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از سایت حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور سابق در دیدار جمعی از وزرا و معاونان سابق رئیس‌جمهور گفت: صندوق رأی تخریب شده و باید آن را احیا کنیم. بخش‌هایی از اظهارات روحانی را در ادامه می‌خوانید:  اگر مردم احساس کنند حضور آن‌ها پای صندوق رأی بر زندگی‌شان تاثیر دارد، […]

- حسن روحانی درباره هرج‌ومرج خونین در کشور هشدار داد

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از سایت حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور سابق در دیدار جمعی از وزرا و معاونان سابق رئیس‌جمهور گفت: صندوق رأی تخریب شده و باید آن را احیا کنیم. بخش‌هایی از اظهارات روحانی را در ادامه می‌خوانید: 

اگر مردم احساس کنند حضور آن‌ها پای صندوق رأی بر زندگی‌شان تاثیر دارد، در انتخابات مشارکت می‌کنند. همه تلاش ما باید این باشد که صندوق رأی به عنوان مرجع اصلی برای تحول جامعه حفظ شود.

هر نوع تلاش برای بی‌اعتنایی به انتخابات، بازی در زمین مخالفین نظام و کمک به خواست و اهداف آن‌هاست.  

یکی از نگرانی‌های بزرگ ما توسعه جنگ بود و اینکه پای ایران به جنگ کشیده شود. اگرچه زمزمه‌هایی برای متهم کردن ایران به دخالت در حمله حماس و ناامن کردن دریای سرخ گاهی مطرح شده اما با تدبیر مقام معظم رهبری و بیانات صریح ایشان تا حد زیادی خطر رفع شده است. دست‌هایی هم در کار بود که حزب‌الله لبنان را وارد جنگ کنند که با پختگی سیدحسن نصرالله این بهانه هم تاکنون از آن‌ها گرفته شده است.

اگر یک گروه و جناح سیاسی ده‌ها حزب ایجاد کند، تاثیری در رقابت و مشارکت ندارد. تفکر مهم است، چون سبد آرای یک تفکر چه با یک حزب و چه با چندین حزب، فرقی نخواهد کرد. تعداد افراد و احزاب تاثیر ندارد. مردم باید حس کنند از بین چند تفکر امکان انتخاب دارند نه بین چند نفر یا چند حزب با تفکر واحد.

وقتی صندوق رأی و انتخابات کنار گذاشته شود، فاجعه رخ می‌دهد، آن زمان شاهد هرج‌ومرج خونین و ناامنی خواهیم بود. باید بدانیم این نظام آلترناتیو و جایگزین ندارد. تنها راه اینست که این نظام اصلاح و اشکالاتش برطرف شود. هنوز به نقطه ناامیدی نرسیده‌ایم که بگوییم تغییر و تحول امکان ندارد و تلاش ما بی‌تاثیر است. البته صندوق رأی تخریب شده و باید آن را احیا کنیم.  

هر تلاشی برای براندازی صندوق رأی منجر به براندازی نظام می‌شود. خواست معاندین نظام هم از اول براندازی صندوق رأی و مردم‌سالاری نظام بوده است تا نظام پشتوانه مردمی خود را از دست بدهد و دچار فروپاشی شود. بنابراین هر نوع تلاش برای بی‌اعتنایی به انتخابات، بازی در زمین مخالفین نظام و کمک به خواست و اهداف آن‌هاست.

 

منبع: اطلاعات انلاین