پخش مسابقه مداحی نونوا  برای نوجوان‌ها
پخش مسابقه مداحی نونوا  برای نوجوان‌ها

مسابقه مداحی نونوا  ویژه نوجوانان به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم راهی آنتن صبا می‌شود.

 مسابقه مداحی نونوا  عنوان یکی از ویژه برنامه‌های این شبکه رادیویی است که به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین علیه السلام راهی آنتن می‌شود.

این برنامه در قالب یک مسابقه مداحی ویژه نوجوانان در ایام محرم روی آنتن می‌رود.

محمد کیانی، تهیه کننده این برنامه گفت: «نونوا» با اعلام فراخوانی ویژه مداحی نوجوانان و دریافت فایل‌های صوتی از علاقمندان آغاز شد از آثار ارسالی حدود ۵۰ اثر انتخاب شد و نوجوانان برای مداحی در حضور اساتید به استودیو فراخوانده شدند.

او بیان کرد: در این محفل حضور اساتید و کارشناسان تنها برای تشویق و بیان نکاتی برای موفقیت در این مسیر است، رقابتی در کار نیست ونگاه این برنامه به مداحی نگاهی دلی است و برای عشق و ارادت نیز نمی‌توان هیچ سنگ محکی را در نظر گرفت به ویژه برای این گروه سنی.

به گزارش زیرنویس، داوری و کارشناسی این برنامه بر عهده محمد جواهری فکورپژوهشگر و مدرس فن بیان، مجید طاهری شاعر و مداح اهل و محمود تاری شاعر و کارشناس اشعار آیینی بود، که مداحی هر یک از نوجوانان را از ابعاد مختلف متن و شعر نوحه، صدا و لحن مداحی کارشناسی می کردند و نکاتی را به شرکت کنندگان و مخاطبان یادآوری می کردند.

جواهری فکور ـ نویسنده، پژوهشگر و مدرس فن بیان ـ نیز درباره این برنامه گفت: برنامه‌هایی مانند «نونوا» که در ایام مذهبی و شهادت مورد توجه بیشتر رسانه قرار می‌گیرند، کاری ارزشمند در جهت شناسایی استعدادهایی جوانان و نوجوانان در این عرصه است و می تواند مشوق خوبی برای آنها باشد.

وی بیان کرد: نوجوانان متناسب با سن و سالی که در آن قرار دارد نیاز به دیده شدن دارند و چه بهتر که برای آنها فضایی را فراهم کنیم که بتوانند در این محفل های دیده شوند و هنرنمایی کنند.

محمد تاری ـ شاعر و نویسنده ـ از کارشناسان و داوران دیگر این برنامه هم گفت: امروزه نیاز جامعه سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت فرهنگ عاشورایی است و برگزاری این محافل می تواند انگیزه بخش برای نوجوانان باشد به شرطی این که در این مسیر به خوبی مورد تشویق قرار گیرند و با آموزش بتوانند برای درخشش آماده شوند.
وی در ادامه گفت: یکی از حسن‌های این برنامه رقابتی نبودن آن است، که نوجوانان بدون هیچ نگرانی پشت میکروفون قرار می‌گرفتند و از صمیم قلب به عشق سالار امام حسین علیه السلام عرض ارادت می کنند.

 زمان پخش مسابقه مداحی نونوا

برنامه «نونوا» از چهارشنبه اول محرم هر شب ساعت ۲۰ به تهیه کنندگی محمد کیانی و با اجرای هادی خادم حسینی و با هماهنگی ماهان دهقان نیری، احسان احمدی راهی آنتن می شود.

منبع:ایسنا