مناظره های انتخاباتی و تهدید سلامت روان جامعه
مناظره های انتخاباتی و تهدید سلامت روان جامعه

در انتخابات های گذشته به‌ویژه در مناظره‌های انتخاباتی شاهد بودیم که نامزدها به هر قیمتی حاضر بودند رقبا را از میدان به در کنند.

زیرنویسـخبر: در انتخابات های گذشته به‌ویژه در مناظره‌های انتخاباتی شاهد بودیم که نامزدها به هر قیمتی حاضر بودند رقبا را از میدان به در کنند. گاهی اوقات این مسئله تا پرده‌دری، تهمت و بی‌حرمتی در برابر رقیب نیز پیش می‌رفت، که سلامت روان جامعه مخصوصاً کودکان و نوجوانانی که در کنار خانواده پای تلویزیون می‌نشینند را به خطر می انداخت.

در همین راستا لازم است تجربه گذشته را سر لوحه قرار داده و متولیان امر با بدعهدی، توهین، تخریب و… نامزدهای انتخاباتی بدون مماشات و بر اساس قانون برخورد قاطع نمایند؛ تا هم وجاهت و قوه قهریهٔ قانون از همان ابتدا برای این عزیزان اثبات گردد و هم از قانون‌گریزی‌های آینده‌شان جلوگیری به عمل آید.

قانون برای ناظران انتخابات ملاحظه و مصلحت نمی شناسد

 بر اساس ماده ۸ قانون – انتخابات ریاست‌جمهوری، «نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری به عهده شورای – نگهبان است. این نظارت، عام و تمام مراحل و در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است».

 همچنین بر اساس ماده ۵۸ همین قانون، «پس از سپری‌شدن مدت‌زمان قانونی چنانچه مدارکی دال بر عدم صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری به دست آید، پس از بررسی و اعلام عدم صلاحیت وی توسط شورای نگهبان، مراتب به‌وسیله وزارت کشور به اطلاع عموم می‌رسد»

  • نویسنده : گروه سیاست زیرنویس
  • منبع خبر : زیرنویس نیوز
23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.