مفاهیم محیط زیستی باید در تمامی دروس و مقاطع تحصیلی جاری شود
مفاهیم محیط زیستی باید در تمامی دروس و مقاطع تحصیلی جاری شود

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال رایزنی با وزارت آموزش و پرورش هستیم تا درس انسان محیط زیست را از پایه یازدهم به پایه های پایین تر منتقل کنیم.

نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار زیرنویس با اشاره به روز جهانی کودک و لزوم توجه به ظرفیت های کودکان در حفاظت و فرهنگسازی در حوزه محیط زیست، تصریح کرد: ما با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک روز را به عنوان روز کودک و محیط زیست نامگذاری کردیم و برنامه هایی را هم برای این روز تدارک دیدیم.

وی افزود: در این روز همه دستگاه های برنامه های مختلفی داشتند و در این راستا بررسی مفاهیم مختلف محیط زیستی را ذیل برنامه ملی محیط زیست انجام خواهیم داد تا بتوانیم کودکان را با مفاهیم جدید در حوزه محیط زیست آشنا کنیم.

به گزارش زیرنویس، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان  حفاظت محیط زیست تاکید کرد: همچنین در این خصوص پیشنویس محتوای آموزش محیط زیست مختص مربیان و خانواده ها برای مقطع سه تا چهار سال را آماده کردیم.

مرادی بیان داشت: در خصوص جانمایی درس انسان محیط زیست نیز یک کارگروه ویژه تشکیل دادیم و به همراه کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی این موضع هستیم که این درس را به مقاطع پایین تر انتقال دهیم زیرا معتقدیم که تاثیرگذاری درس انسان محیط زیست در پایه های پایین تر بیشتر از پایه یازدهم خواهد بود.

فعالیت گسترده خانه های محیط زیست در حوزه کودکان

وی اضافه کرد: البته دیدگاه ما این است که محیط زیست باید در تمامی دروس جاری شود و در موضوعات مختلف آموزشی باید مثال های متعددی از محیط زیست در تمامی درس ها و مقاطع تحصیلی وجود داشته باشد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: یک محتوایی هم تولید کردیم که برای مربیان پیش دبستانی قرار است ارایه شود تا کودکان پیش دبستانی را با مفاهیم محیط زیست بیشتر آشنا کنند.

مرادی بیان داشت: بحث اصلی ما آموزش در درون خانواده است به همین دلیل طرحی با عنوان کار داوطلبانه و به نام سفیران محیط زیست قرار است آغاز کنیم که در این راستا این افراد می توانند در کارهای داوطلبانه در حوزه محیط زیست فعالیت داشته باشند.

وی افزود: خانه های محیط زیست نیز امسال برای اولین بار در حوزه کودکان فعالیت های مناسبی خواهد داشت که در این راستا بازدید از موزه های تنوع زیستی توسط مدارس نیز در دستور کار جدی است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محتوایی توسط اداره کل محیط زیست مازندران تهیه شده است که در آن بخش های عمومی و شناخت استان برای استفاده بیشتر کودکان در اختیار آنها قرار خواهیم داد

منبع خبر: رکنـا