هشدار! فعالیت‌های دریایی در این دریا ممنوع شد
هشدار! فعالیت‌های دریایی در این دریا ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری تا صبح روز شنبه آینده، ناامن اعلام کرده است.

به گزارش زیرنویس،هواشناسی مازندران روز چهارشنبه اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا و عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

ایرنا در خبری نوشت:هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۴ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۲.۱ متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران غرق شدن شناگران، غرق شدن قایق های تفریحی و صیادی، پاره شضدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت صید کیلکا و احتمال غرق شدن شناورهای صید کیلکا، اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر و سایر فعالیت های بندری را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار عنوان کرد.

در این اخطاریه، علاوه بر مراقبت در فعالیت های بندری و ذخیره سازی غذا برای ماهی های داخل قفس، تمام فعالیت های بندری از جمله فعالیت های صیادی ممنوع اعلام شده است.

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی مازندران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و از شامگاه پنجشنبه با افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید، بارش پراکنده باران و در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد، روز شنبه نیمه ابری تا ابری، روز یکشنبه ابری با بارش پراکنده باران و از بعدازظهر از سمت غرب استان به تدریج با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد به نسبت شدید همراه خواهد بود.

وضعیت آب و هوای مازندران در روز دوشنبه هفته آینده ابری و سرد همراه با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد و از سمت غرب استان با کاهش ناپایداری و در روز سه شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

دادههای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که دشت ناز با ثبت دمای ۱۵.۴ و بلده با ۴.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۶ درجه افزایش خواهد یافت.

۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین