به گزارش زیرنویس از هشترود ؛ جواد  شتابی وش در جلسه مدیریت پسماند شهرستان گفت: شهرداران به عنوان متولیان مدیریت شهری در جمع آوری و دفن زباله ها وظیفه اصلی را بر عهده دارند و سایر دستگاه‌های مسئول نیز در این مسیر باید همکاری لازم را انجام دهند. وی   افزود: عدم دفن اصولی زباله ها تبعات بسیار […]

به گزارش زیرنویس از هشترود ؛ جواد  شتابی وش در جلسه مدیریت پسماند شهرستان گفت: شهرداران به عنوان متولیان مدیریت شهری در جمع آوری و دفن زباله ها وظیفه اصلی را بر عهده دارند و سایر دستگاه‌های مسئول نیز در این مسیر باید همکاری لازم را انجام دهند.

وی   افزود: عدم دفن اصولی زباله ها تبعات بسیار جدی در سلامت جامعه و مباحث اجتماعی دارد و اداره محیط زیست شهرستان نیز به عنوان مسئول حفظ محیط زیست و دبیر این کارگروه باید بر عملکرد شهرستان در این بخش نظارت دقیق و در اجرایی شدن مصوبات این کارگروه بطور جدی اهتمام داشته باشد.

معاون فرماندار هشترود  تأکید کرد: در بحث جمع آوری زباله‌ها نباید فقط به انتقال به محل دفن و دپوی آن اکتفا کرد، بلکه باید زباله‌ها به صورت ویژه تفکیک شده و اجازه نداد تا شیرابه‌های زباله‌ها به محیط زیست منطقه آسیب بزند.

شتاوی وش  با بیان اینکه مدیریت پسماند یکی از مباحث مهمی است که موفقیت در اجرای آن مستلزم همکاری همه جانبه دستگاه‌های متولی و شهروندان است، عنوان کرد: برای اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا به خوبی انجام گیرد نیازمند آموزش‌های بیشتری در این خصوص است.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

منبع خبر: رکنـا