سردار جوانی: جهاد تبیین مبارزه فکری با دشمن است
سردار جوانی: جهاد تبیین مبارزه فکری با دشمن است

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه هدف دشمن مایوس‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است، گفت: جهاد تبیین جهاد امیدآفرینی است و با تصویرسازی درست باید ذهن را از اسارت دشمن خارج کرد.

سردار یدالله جوانی امروز در دومین دوره توانمندسازی و دانش‌افزایی اساتید بسیجی در مشهد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که «در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید و ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شماست».

چگونه جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی انجام دهیم؟

وی با طرح این پرسش که چگونه جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی انجام دهیم؟ گفت: به گفته رهبری مکتب شهید سلیمانی و جهاد تبیین و امیدآفرینی این شهید والامقام الگوی مناسب و کارآمدی برای این جهاد در زمانه ماست. ما با ذهن مواجهیم، با دل مواجهیم، باید دل‌ها قانع شود.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که «شخصیت‌های ایمانی وقتی که ایمان را با عمل صالح همراه کند، وقتی حرکت جهادی کند، محصولش می‌شود شخصیتی مثل شهید قاسم سلیمانی که حتی دشمنانش او را تحسین کند.

سردار جوان تاکید کرد: طبق فرموده رهبری به شهید قاسم سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنیم، به چشم یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم.

وی در خصوص چیستی مکتب سردار سلیمانی گفت: وی نمونه برجسته‌ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود مکتب سلیمانی در امتداد امام خامنه‌ای، مکتب حضرت امام خمینی (ره) و مکتب اسلام قرار دارد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه مکتب را یک تئوری کلی و یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم که هدف اصلی آن کمال انسان و تامین سعادت همگان است و در آن خطوط اصلی و روش‌ها، بایدها و نبایدها، خوب‌ها و بدها، هدف‌ها و وسیله‌ها، نیازها و دردها، مسئولیت‌ها و تکلیف‌ها مشخص است و منبع الهام تکلیف و مسئولیت‌ها برای همه افراد باشد، تعریف کرد.

سردار جوان در ادامه معنویت، عقلانیت و عدالت را از ابعاد سه‌گانه مکتب امام خمینی برشمرد و افزود: مکتب سردار سلیمانی ابعاد سه‌گانه مکتب امام خمینی (ره) به علاوه ولایتمداری را در بر می‌گیرد و پیروی از ولایت در مکتب شهید سلیمانی موج می‌زند.

وی در ادامه ارکان جهاد را مبارزه، تحرک و تلاش برشمرد و گفت: جهاد مبارزه در مقابل دشمن خدا و دشمن اسلام است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه جهاد نظامی، جهاد سیاسی، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی، جهاد علمی، جهاد مدیریتی و جهاد تبیین را از میدان های جهاد خواند و گفت: جهاد امری مستمر و تعطیل ناپذیر است.

سردار جوان با اشاره به آیات قرآن، اضافه کرد: طبق آیات قرآن و بر اساس سنت الهی، وجود دشمن برای موحدین و مومنین، قطعی و تغییر ناپذیر است و کار دشمن هم دشمنی کردن است. خداوند به موحدین فرمان جهاد با دشمن داده است.

وی با بیان حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر اینکه «هر کس جهاد را ترک کند خداوند لباس ذلت به او می پوشاند و دچار تنگی در زندگی و نابودی در دین می‌شود» به پیامدهای ترک جهاد پرداخت.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به دشمنی آمریکا در مقابل ایران، بیان کرد: آمریکایی‌ها با فروپاشی شوروی خواستند قدرت جهان شوند، اما اسلام جلوی آنها قد علم کرد.

 جمهوری اسلامی، قلعه‌ای به نام قشر مذهبی دارد که در هر شرایطی از آن حمایت می‌کند

به گزارش زیرنویس، سردار جوان همچنین به معادلات اشتباه دشمنان در خصوص ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی قلعه‌ای به نام قشر مذهبی دارد که در هر شرایطی از وی حمایت می‌کند. در آخرین لحظات اعتراضات سال گذشته برخی از برآوردهای امنیتی اسرائیلی‌ها که در رسانه‌ها منتشر شد، حکایت از آن داشت که آنها قدرت، توانمندی، اعتبار و بازدارندگی اجتماعی قشر مذهبی را در طراحی عملیاتی خود نادیده گرفته بودند.

وی تصریح داد: بدنه عمومی جامعه نسبت به مذهب و مذهبی ها احترام قائل هستند لذا تلاش دشمن بر خرد کردن مذهب، مذهبیون و جامعه مذهبی در ایران قرار گرفته است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه متذکر شد: شعار زن، زندگی، آزادی، اسم رمز اندلسی کردن ایران است.

سردار جوان ایجاد نفرت از مذهبیون، تحقیر مذهبی‌ها و بی‌اعتبار کردن مذهبی‌ها با هدف خرد کردن قشر مذهبی، تحریک شکاف‌های قومی و مذهبی با هدف تشدید شکاف‌های اجتماعی، حادثه‌آفرینی برای اعتراضات میلیونی برای مثال بنزین و گرانی، جنگ مسلحانه داخلی و جنگ قومی با هدف انفجار قومی و جنگ خارجی در حمایت از بخش های مختلف با هدف تجزیه ایران را برآوردی کلی از نقشه دشمن عنوان کرد.

وی عنوان کرد: ایجاد حس مذهبی در اشل دین‌ها و به رسمیت شناختن آنان از نظر دینی و مذهبی، ایجاد احساسات مثبت یا برگزاری پویش‌های عاطفی، همیاری و محبت اجتماعی، کنش احساسی مسئولان، توجه به دهه هشتادی‌ها و محبت به آنها از راهبرد مقابل نفرت پراکنی از مذهبی‌ها است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه جهاد خدمت و جهاد تببین را مهمترین راهبرد برشمرد و افزود: جهاد تبیین مبارزه فکری با دشمن است. جهاد تبیین، افشای دروغ‌پردازی‌ها با روایت درست و افشای سیاه نمایی‌ها با روایت درست واقعیت‌ها است.

سردار جوان جهاد تبیین را بیان معارف و حقایق در عرصه های مختلف، به منظور آگاهی بخشی و روشنگری به افکار عمومی خواند تا آنها ضمن تشخیص و عمل به وظیفه در مقابل ابهام افکنی، تحریف، انحراف، کتمان و پنهان‌سازی و وارونه نمایی حقایق از ناحیه دشمنان مصونیت پیدا کنند و فریب حیله‌گری دشمن را نخوردند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن مایوس سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است، تصریح کرد: جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی است. با تصویرسازی درست باید ذهن را از اسارت دشمن خارج کرد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: شهید سلیمانی الگویی مناسسب در عرصه‌های جهاد است. واکاوی شخصیت حاج قاسم در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی نشان می‌دهد که وی نه تنها از روشن بینی و بصیرت نافذ برخوردار بود، بلکه در عرصه روشنگری، بصیرت افزایی و جهاد تبیین و روایت، مجاهدی پیشرو و موفق بود.

منبع:تسنیم