پیش‌بینی بسته‌ای برای مبارزه با مواد مخدر در برنامه هفتم توسعه
پیش‌بینی بسته‌ای برای مبارزه با مواد مخدر در برنامه هفتم توسعه

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: پیشنهادات به دولت و پیگیری‌ها از مجلس برای تصویب قانون برنامه هفتم برای ایجاد شرایط مبارزه متوازن با مواد مخدر در چهار حوزه مقابله ، پیشگیری، درمان و توانمندسازی انجام شده است.

اسکندر مومنی ، درخصوص عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه اظهار کرد: مجموعه کشور در حال ارزیابی نهایی هستند که گزارش آن را اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به چهار حوزه مبارزه با مواد مخدر، مقابله، پیشگیری، درمان و توانمندسازی، افزود: در برنامه ششم توسعه نمی‌توان با تاکید بر یک مولفه صرفا موضوع مواد مخدر را ساماندهی کرد. چهار حوزه مذکور باید توام در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شود،‌ تجربه دو دهه گذشته نیز نشان داده است که طول عمر برنامه‌های پنج ساله عملا تمدید می‌شود و گام بلندی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با مجلس و دولت داریم تا یک بسته را در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی کنیم که چهار حوزه مقابله با مواد مخدر، پیشگیری، درمان و توانمندسازی توام با یکدیگر دیده شود. اگر تمام توان خود را مصروف به مرزها کنیم، ما را به نتیجه نهایی نمی‌رساند لذا حتما در کنار آن باید به پیشگیری نیز توجه شود.

  مبارزه با مواد مخدر  دربرنامه هفتم توسعه

به گزارش زیرنویس،مومنی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا ستاد پیشنهادی برای برنامه هفتم توسعه در حوزه مواد مخدر ارائه داده است؟ توضیح داد: ما پیشنهادات خود را درخصوص برنامه هفتم برای اصلاح نهایی به سازمان برنامه و بودجه ارائه دادیم و امیدواریم در مجلس هم تصویب و شرایط مبارزه متوازن را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اعتیاد یک آسیب بین‌بخشی است و ضمن اینکه یک آسیب است و بسیاری از آسیب‌های دیگر را شامل می‌شود، به نظر می‌رسد با توجه به اهتمامی که وجود دارد و تبیینی که درخصوص موضوع مواد مخدر صورت گرفته است،‌ احکام پیشنهادی در برنامه هفتم لحاظ و مصوب شود.

منبع:ایسنا