معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رابطه دو دولت و ملت ایران و تاجیکستان بر پایه اشتراکات فرهنگی و تاریخی، برادرانه است، گفت: بهترین روابط سیاسی را داریم. باشگاه خبرنگاران جوان – «محمدرضا عارف» که به منظور انجام سفری ۲ روزه به تاجیکستان سفر کرده است، عصر امروز جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور […]
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رابطه دو دولت و ملت ایران و تاجیکستان بر پایه اشتراکات فرهنگی و تاریخی، برادرانه است، گفت: بهترین روابط سیاسی را داریم.
باشگاه خبرنگاران جوان – «محمدرضا عارف» که به منظور انجام سفری ۲ روزه به تاجیکستان سفر کرده است، عصر امروز جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ با حضور در موزه ملی تاجیکستان از بخشهای مختلف این موزه بازدید کرد.
معاون اول رئیسجمهور در این بازدید با توضیحات مسئولان موزه در جریان آثار به نمایش در آمده و بخشهای مختلف این موزه قرار گرفت.
وی در این بازدید با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و زبانی دولت و ملتهای ایران و تاجیکستان، بر ضرورت حفظ و تقویت مراکز و اماکن فرهنگی و تاریخی و همچنین تقویت فرهنگستانهای دو کشور برای معرفی تاریخ و فرهنگ مشترک به مردم ایران و تاجیکستان تاکید کرد.
عارف در حاشیه بازدید از این موزه و در جمع خبرنگاران گفت: موزه ملی تاجیکستان با ارزش و نفیس و بیانگر تاریخ غنی و بزرگ تاجیکستان است که بسیاری از آثار به نمایش آمده در این موزه برای ایرانیان آشنا است چرا که شبیه همین آثار را در موزههای ایران مشاهده میکنیم که نشاندهنده مشترکات بالای فرهنگی و میراثی دو کشور است.
وی در پایان تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و تاجیکستان، رابطه دو دولت و ملت را برادرانه کرده است. بهترین روابط سیاسی را داریم و به دنبال آن هستیم که روابط در بخشهای فرهنگی، اقتصادی و گردشگری را نیز همانند روابط سیاسی، ارتقا دهیم تا احساس دو ملت که در منزل و وطن دوم خود هستند، تقویت شود و رفت و آمدها و مبادلات تجاری و اقتصادی، فرهنگی و خدمات فنی و مهندسی و سایر زمینهها بیش از پیش گسترش یابد.
منبع: ایرنا
واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسمها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی میشود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر
تحلیل جامعهشناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج میکنند؟
لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهرههای مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی











































