کاهش ۱۵درصدی ورود مواد مخدر به کشور
کاهش ۱۵درصدی ورود مواد مخدر به کشور

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با انسداد مرز‌ها و اقدامات هوشمندانه، مسیر ورود مواد مخدر به کشور ۱۵ درصد و آهنگ رشد شیوع مصرف مواد در حوزه‌های دانش آموزی، جوانان و نوجوانان کاهش داشته است.

  اسکندر مومنی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس آمار دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد در یک دهه گذشته تولید مواد مخدر صنعتی، متاآمفتامین‌ها و شیشه در افغانستان رشد فزاینده چند برابری داشته است.

وی افزود: خبر‌هایی که درباره مقابله با مواد مخدر در افغانستان منتشر می‌شود در حد یک خبر باقی مانده است و اقدام عملی خاصی برای کاهش تولید مواد مخدر در افغانستان اتفاق نیفتاده است.

مومنی با بیان اینکه همه ارکان نظام برای مقابله با مواد مخدر مصمم هستند، افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات خوبی برای مبارزه قاطع، هوشمند و همه جانبه در جهت مقابله، درمان و پیشگیری از مصرف مواد مخدر انجام داده است.

مومنی افزود: با انسداد مرز‌ها و اقدامات هوشمندانه صورت گرفته، مسیر ورود مواد مخدر به کشور ۱۵ درصد و آهنگ رشد شیوع مصرف مواد در حوزه‌های دانش آموزی، جوانان و نوجوانان کاهش داشته است.

مومنی با بیان اینکه ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان یکی از راه حل‌های اصلی مبارزه با مواد مخدر است، گفت: در ۴ سال گذشته ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان ۱۰ برابر افزایش داشته است که این از نکات مثبت در حوزه مقابله است.

به گزارش زیرنویس، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه درمان هم با شیوه‌ها و دارو‌های نوین و هم با استفاده از تجربیات بین المللی و تجربیات داخلی در مبارزه با مواد مخدر پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته است.

مومنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حوزه مردمی سازی و کمک خیران مورد تقدیر سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی قرار گرفته است، افزود: اصول جمهوری اسلامی این است که با موضوع مواد مخدر چه در حوزه قاچاق داخل و چه در حوزه ترانزیت برخورد کند.

منبع:فارس