برپایی نمایشگاه «طلوع فجر» در ۲۲ مدرسه استثنایی کردستان

گروه اجتماعی- رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان از برپایی نمایشگاه توانمندیهای دانشآموزان با نیازهای ویژه استان کردستان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب تحت عنوان «طلوع فجر» در ۲۲ مدرسه استثنایی کردستان خبر داد. به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزشوپرورش استان کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان در حاشیه برپایی این

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزشوپرورش استان کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه که شامگاه گذشته،۱۷ بهمنماه در سنندج افتتاح شد، اظهار کرد: نمایشگاه توانمندیها و دست سازههای دانشآموزان با نیازهای ویژه با ارائه آثار دانشآموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و طیف اُتیسم در ۲۲ مدرسه استثنایی استان برپاشده است.
وی افزود: هدف از برپایی این نمایشگاهها آگاهیبخشی، آشنایی بااستعدادها، نمایش توانمندیها، ارتقای اعتمادبهنفس و ایجاد نگرش مثبت جامعه نسبت به دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
رنجبر بابیان اینکه این نمایشگاهها تا ۲۲ بهمن در مدارس با نیازهای ویژه استان دایر است، بیان کرد: دانشآموزان این مدارس داری توانمندیهای زیادی هستند که با فراهم کردن امکانات و بستر مناسب جهت رشد و خلاقیت آنان میتوانند با تکیهبر توانمندیهایشان بر محدودیتهای خود غلبه کنند.
وی با تأکید بر آموزش مهارتهای اساسی و ضروری، توانمندسازی و آمادهسازی دانشآموزان با نیاز ویژه برای ورود به دوره حرفهآموزی و محیط کار اعلام کرد: مهارتآموزی دانشآموزان موجب میشود تا دانش، نگرش و ارزشهای وجودی دانش آموزان به تواناییهای واقعی و عینی تبدیل شود.
رنجبر به نقش مهارتآموزی در بروز خلاقیتهای دانش آموزان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای دورههای آموزشی، ارتقای مهارتهای فنی و شایستگیهای شغلی، آموزش کارآفرینی، مهارتهای فنی، کسبوکار و برگزاری اردوی یکروزه مشاغل زمینه ورود دانشآموزان مستعد با نیازهای ویژه به بازار کار درآینده را فراهم میکند.
انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0