هزینه سفر به کربلا با قطار چقدر است؟
هزینه سفر به کربلا با قطار چقدر است؟

کربلا به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی، هر سال زائران زیادی را به خود جذب می‌کند و در ایام خاص، مسافران و مهمانان بسیاری را پذیرایی می‌کند. سفر به شهرهای مذهبی، به ویژه سفر به کربلا، یکی از محبوب ‌ترین سفرهای خارجی زیارتی است.

در این مقاله، به طور مختصر به هزینه‌های سفر به کربلا پرداخته خواهد شد.

روش‌های سفر به کربلا

برای سفر به کربلا میتوان از روش های گوناگونی استفاده کرد که در ادامه به صورت اختصار به هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

۱. پیاده‌ روی اربعین:

پیاده ‌روی اربعین یکی از متداول‌ترین روش‌های سفر به کربلا است. در ایام اربعین، میلیون‌ها زائر پیاده خود را به کربلا می‌رسانند و مسافت طولانی از نجف تا کربلا را طی ‌کنند.

۲. حمل و نقل هوایی:

با پرواز به فرودگاه نجف می‌توان به شهر نجف سفر کرد و سپس از آنجا با اتوبوس به کربلا رفت. این روش، اگرچه بسیار سریع است، اما هزینه‌های بیشتری را برای سفر به کربلا در پی دارد. یکی از متداول ترین نوع تور هایی که در این خصوص برگزار میشود تور کربلا هوایی از تهران است.

۳. حمل و نقل زمینی

یکی از روش‌های معمول برای سفر به کربلا، استفاده از حمل و نقل زمینی می‌باشد. در این روش، می‌توان با استفاده از اتوبوس یا خودروی شخصی به سفر به کربلا رفت. هزینه سفر به کربلا در این روش معمولاً ارزان‌تر از سایر روش‌ها می‌باشد.

۴. سفر با تورهای زیارتی

بعضی از آژانس‌های مسافرتی تورهای زیارتی به کربلا و نجف را برگزار می‌کنندتور های زیارتی دارای اقامت گاهی برای اقامت و روش حمل و نقل هستند یکی از بهترین و به صرفه ترین نوع تور های را در این خصوص کربلا تور برگزار میکند.

با توجه به نیازها و شرایط شما، می‌توانید یکی از این روش‌ها را برای سفر به کربلا انتخاب کرده و سفر خود را آغاز کنید.

هزینه سفر هوایی به کربلا

در حال حاضر، تورهای هوایی به کربلا از شهرهای تهران، قم، مشهد و یزد برگزار می‌شوند و سازمان حج و زیارت نیز در دستور کار دارد که تورهای هوایی از شهر کرمان راه‌اندازی نماید.

هزینه‌های تورهای هوایی به کربلا در محدوده ۱۳ تا ۱۷ میلیون تومان قرار دارد و مدت زمان تمامی این تورها ۷ شب است.

لازم به ذکر است که هزینه‌های تور به کربلا در ایام اربعین و نوروز ممکن است افزایش یابد. بهترین راه حل در این مواقع این است که به موقع قبل از تاریخ مورد نظر، تور یا بلیط خود را رزرو نمایید.

در نهایت، برای تجربه بهتر در سفر به کربلا در تاریخ‌های خاص، توصیه می‌شود که به موقع و با برنامه‌ریزی مناسب، تور یا بلیط خود را تهیه کنید.

سفر هوایی به کربلا

هزینه سفر ریلی به کربلا

یکی دیگر از گزینه‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین ۱۴۰۲، حمل و نقل ریلی است. بر اساس گفته مدیرعامل راه‌آهن، بیش از ۶۰۰ هزار صندلی در مسیرهای مختلف برای این پیاده‌روی در نظر گرفته شده است. مسافران می‌توانند از خرمشهر تا شلمچه با قطار اتوبوسی رایگان راه‌آهن سفر کنند. همچنین، قطار ترکیبی تهران-کربلا نیز مجدداً به بهره‌برداری درآمده است. با توجه به تنوع واگن‌ها در مسیر بصره تا کربلا، قیمت بلیط قطار تهران-کربلا در حدود ۹۶۰ هزار تا ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تغییر می‌کند.

هزینه سفر به کربلا زمینی

به طبع هزینه سفر به کربلا به صورت زمینی ارزان تر از سفر هوایی است. البته قیمت این تورها بستگی به شهر مبدا، امکانات ارائه شده در تور، و مدت زمان سفر دارد. تورهای زمینی به کربلا معمولاً به مدت ۷ تا ۸ شب برگزار می‌شوند و هزینه آن‌ها در حدود ۵ تا ۷ میلیون تومان است.

هزینه دریافت پاسپورت

در دوره اربعین، ابتدا باید اقدام به دریافت یا تمدید پاسپورت کنید. سپس در مرحله بعد، باید در سامانه سماح ثبت‌نام و بیمه خود را انجام دهید که مبلغ کمی از شما دریافت می‌شود. در جدول زیر می‌توانید هزینه‌های مرتبط با دریافت پاسپورت برای سفر به کربلا را مشاهده کنید. البته در حال حاضر با توجه به تمهیدات دولت جمهوری اسلامی ایران برای سال ۱۴۰۲، هزینه تمدید گذرنامه اربعین رایگان است. همچنین مبلغ ۳۵، ۴۵ یا ۵۵ هزار تومان بابت بیمه مسافرتی نیز باید پرداخت شود.

جمع بندی

در این محتوا سعی کردیم تا شما را به هزینه سفر تور کربلا آشنا کنیم. تور ارزان کربلا بی تردید از محبوب ترین گزینه‌های سفر به کربلا به حساب می‌آید. همانطور که پیش از این نیز گفتیم برای خرید تور اقساطی کربلا می‌توانید از طریق سایت کربلا تور اقدام نمایید.

منبع خبر: رکنـا