کد خبر : 5872
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 بهمن 1398 - 8:01

دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارت‌محور هدایت شوند

دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارت‌محور هدایت شوند

به گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ۲۱ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سند تحول بنیادین ساحت‌های شش گانه‌ای بیان شده که تعلیم و تربیت براساس باید صورت گیرد لذا طبق این سند علاوه بر مباحث آموزشی باید به تربیت دانش آموزان توجه ویژه‌ای صورت گیرد. وی

دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارت‌محور هدایت شوندبه گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ۲۱ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سند تحول بنیادین ساحت‌های شش گانه‌ای بیان شده که تعلیم و تربیت براساس باید صورت گیرد لذا طبق این سند علاوه بر مباحث آموزشی باید به تربیت دانش آموزان توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت است برای زندگی و باید با تغییر نگاه خانواده‌ها و مطالبات آنها در خصوص مباحث آموزشی در زمینه برتری در کنکور، به دنبال مهارت محوری دانش آموزان و هدایت آنان به سمت رشته‌های مهارت محور گام برداشته شود.

دانافر با اشاره به اینکه ۳۵ درصد مدارس استان نیاز به بهسازی و بازسازی دارد گفت: آموزش و پرورش باید در اولویت اول جامعه باشد در این صورت بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد درپاسخ به سوالی در خصوص تنبیه بدنی چند دانش آموز در ماه‌های اخیر و هتک حرمت چند معلم بیان کرد: هیچ فردی به هیچ وجه حق ندارد دانش آموز را تنبیه بدنی کند و این خط قرمز آموزش و پرورش است و با جدیت پیگیری شده و ما به هیچ وجه از کنار این موضوع به سادگی رد نمی‌شویم.

وی ادامه داد: در این راستا نیز از حقوق معلمان خود دفاع و هیچ دانش آموزی حق هتک حرمت معلمان را ندارد و در موارد پیش آمده ماه‌های اخیر، حق معلمان از چهار مرجع مورد پیگیری قرار گرفت.

عباس دهقان، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست استفاده از فضاها و امکانات موجود در مدارس، احداث چمن‌های مصنوعی در مدارس پسرانه، برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای و … را از اقدامات انجام شده عنوان کرد.

علیرضا جلالی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: در این سند دو نکته حائز اهمیت است؛ اینکه مدرسه باید کانون تربیت محله و حیات طیبه باشد.

وی ادامه داد: دانش آموز باید زیبایی و نظم در مدرسه را با چشم خود ببیند و اجرا کند و باید بتواند در شرایط چندفرهنگی زندگی و رشد کرده و به ارزش‌های والای انسانی احترام بگذارد .

محمدعلی خواجه رضایی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد نیز در این نشست گفت: خیران از ابتدای امسال در احداث ۴۶ مدرسه مشارکت داشته که ۲۴ مورد کلنگ‌زنی آن، آغاز و ۲۲ مورد را تعهد کرده اند.

وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز استان تاکنون ساخت ۲۷۱ کلاس درس را تعهد کرده‌اند که برای ساخت آن ۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است که خیران تاکنون ۶۵ میلیارد تومان آن را تأمین کرده اند.

عباس ملانوری، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرروش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به فعالیت ۲۷ مدرسه قرآنی در استان گفت: از این تعداد ۸ مدرسه در شهر یزد و مابقی در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

وی بیان کرد: پایه اصلی این مدارس بر مبنای تربیت دینی است و استقبال خانواده‌ها در استان به حدی بوده که باعث شده این مدارس پابرجا بماند چون که این مدارس توسط وزارت خانه حمایت نمی‌شود و به نوعی خودگردان و طرحی استانی است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار

طراحی سایت تدبیرنت