همایش «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» تلاش دارد با گردهمآوردن صاحبنظران، پاسخهایی برای چالشها و فرصتهای این تحول فناورانه ارائه دهد. باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی – شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما و رئیس کمیته علمی همایش «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» از برگزاری این رویداد با هدف بررسی ابعاد گوناگون فناوری هوش مصنوعی در […]

همایش «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» تلاش دارد با گردهمآوردن صاحبنظران، پاسخهایی برای چالشها و فرصتهای این تحول فناورانه ارائه دهد.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی – شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما و رئیس کمیته علمی همایش «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» از برگزاری این رویداد با هدف بررسی ابعاد گوناگون فناوری هوش مصنوعی در عرصه فرهنگ و رسانه خبر داد.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: این رویداد فرصتی برای گردهم آمدن دانشمندان، پژوهشگران، اندیشمندان و فعالان صنعت فناوری است، تا به پرسشهای بنیادین حوزه هوش مصنوعی پاسخ دهند. یافتن پاسخ برای این پرسشها میتواند زمینهساز استفاده بهینه از هوش مصنوعی در تولید هنری و رسانهای، همچنین در تحلیل، پژوهش و آموزش شود.
کد ویدیو
اسفندیاری افزود: در قالب این همایش، هشت نشست علمی با موضوعاتی نظیر هوش مصنوعی و تلویزیون، هوش مصنوعی و تولید محتوا، و هوش مصنوعی و آرشیو برگزار خواهد شد. در این نشستها، استادان برجسته کشور به ارائه مقالات علمی میپردازند. همچنین نشستهای تخصصی با حضور مدیران رسانه ملی، شرکتهای فناور و فعالان صنعت برگزار میشود تا چالشها و تجارب این حوزه به اشتراک گذاشته شود.
رئیس دانشگاه صداوسیما از برگزاری نمایشگاهی همزمان با این همایش خبر داد و گفت: در حاشیه همایش، نمایشگاهی با حضور شرکتهای فعال در حوزه هوش مصنوعی برپاست، تا جدیدترین دستاوردها و محصولات خود را معرفی کنند.
وی درباره اقدامات رسانه ملی در حوزه هوش مصنوعی نیز اظهار کرد: مرکز جدیدی در سازمان صداوسیما برای بهرهبرداری از ظرفیتهای هوش مصنوعی تأسیس شده که بر کاربردهای گوناگون این فناوری تمرکز دارد. این مرکز در زمینههایی مانند فناوریهای تولید و پخش محتوا، تحلیل و پردازش تصویر، و ابزارهای فنی رسانهای فعالیت میکند.
تحلیل جامعهشناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج میکنند؟
لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهرههای مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی
به بهانه روز جهانی عصای سفیددیده نشدن رنج نابینایی/وقتی «عصای سفید» هم قربانی گزارشدهی میشود











































