سوءاستفاده از نام بیمه مرکزی در زمینه صدور کارت طلایی خودرو پیگرد قانونی دارد
سوءاستفاده از نام بیمه مرکزی در زمینه صدور کارت طلایی خودرو پیگرد قانونی دارد

هرگونه سوءاستفاده از نام بیمه مرکزی برای فروش کارت‌های موسوم به «کارت طلایی» توسط برخی افراد یا شرکت‌ها فاقد وجاهت قانونی بوده و پیگرد قانونی در پی خواهد داشت. باشگاه خبرنگاران جوان – بیمه مرکزی اعلام کرد، بر اساس گزارش‌های دریافتی از سوی شهروندان و بررسی‌های انجام‌شده، اخیراً افرادی با سوءاستفاده از عنوان بیمه مرکزی، […]


هرگونه سوءاستفاده از نام بیمه مرکزی برای فروش کارت‌های موسوم به «کارت طلایی» توسط برخی افراد یا شرکت‌ها فاقد وجاهت قانونی بوده و پیگرد قانونی در پی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان – بیمه مرکزی اعلام کرد، بر اساس گزارش‌های دریافتی از سوی شهروندان و بررسی‌های انجام‌شده، اخیراً افرادی با سوءاستفاده از عنوان بیمه مرکزی، اقدام به تبلیغ و فروش کارت طلایی برای خودرو‌های مدل ۱۴۰۴ کرده‌اند.

این افراد با ایجاد ابهام و تهدید، مدعی شده‌اند که بیمه مرکزی طی بخشنامه‌ای، تهیه کارت طلایی را برای دارندگان این خودرو‌ها را الزامی اعلام کرده و در صورت عدم پرداخت مبلغی مشخص در همان روز، جریمه‌ای سنگین در هنگام فروش خودرو، تعویض پلاک یا دریافت خسارت اعمال خواهد شد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن رد این ادعا‌ها اعلام می‌دارد که این اقدامات کاملاً غیرقانونی و برخلاف ضوابط و مقررات نهاد ناظر بوده و هیچ‌گونه الزام یا بخشنامه‌ای در خصوص صدور کارت طلایی توسط بیمه مرکزی وجود ندارد.

اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی با هشدار به عموم هموطنان تأکید می‌کند که این افراد یا شرکت‌ها هیچ‌گونه ارتباطی با این سازمان یا نهاد‌های وابسته به آن نداشته و از پرداخت هرگونه وجه به اشخاص یا دفاتر غیرمجاز که با جعل عنوان بیمه مرکزی، اقدام به فروش پوشش‌های بیمه‌ای می‌کنند، خودداری شود.

بیمه‌نامه‌های معتبر تنها از طریق شرکت‌های بیمه، نمایندگان رسمی و کارگزاران دارای مجوز از بیمه مرکزی که اطلاعات آنان در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان ثبت شده، قابل دریافت است.

گفتنی است موضوع مذکور جهت برخورد حقوقی و پیگیری قضایی به واحد‌های ذی‌ربط بیمه مرکزی ارجاع شده و اقدامات قانونی لازم در حال انجام است.

+

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید