عملکرد دستگاه‌های تخصصی حوزه آموزش در سال اول اجرای برنامه هفتم خوب نیست
عملکرد دستگاه‌های تخصصی حوزه آموزش در سال اول اجرای برنامه هفتم خوب نیست

نماینده مجلس می‌گوید حدود یک چهارم موفقیت برای دستگاه‌های تخصصی حوزه آموزش در اجرای احکام برنامه هفتم در سال اول می‌توان لحاظ کرد که عملکرد خوبی نیست. باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امیرحسینی – احسان عظیمی‌راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد دولت در اجرای […]

نماینده مجلس می‌گوید حدود یک چهارم موفقیت برای دستگاه‌های تخصصی حوزه آموزش در اجرای احکام برنامه هفتم در سال اول می‌توان لحاظ کرد که عملکرد خوبی نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امیرحسینی – احسان عظیمی‌راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد دولت در اجرای برنامه هفتم در سال نخست در حوزه آموزش گفت: حسب دستور رئیس مجلس مبنی براینکه کمیسیون‌های مختلف عملکرد دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را ارزیابی کنند از مسئولان وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان فنی و حرفه‌ای دعوت کردیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس اظهار کرد: در جلسات تخصصی، خروجی ارائه شده توسط ناظرین بر عملکرد اجرای برنامه هفتم در گزارشی که ارائه کردند راضی‌کننده نبود و نشان می‌داد که فاصله چشمگیری از مرحله عمل تا صحبتی که می‌شود، وجود دارد.

این نماینده مجلس می‌گوید در فصول ۱۹ و ۲۰ قانون برنامه هفتم که مربوط به دستگاه‌ها می‌شود شاخص‌ها و تکالیفی داریم که دستگاه‌ها باید انجام می‌دادند و آنها را ارائه می‌کردند که بسیاری از تکالیف مثل نوشتن آیین‌نامه‌ها، تدوین و ارسال به دولت برای تصویب مطرح بوده که ابلاغ خیلی از آنها انجام نشده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: در آموزش فنی و حرفه‌ای عقب‌ماندگی جدی داریم، اما در حوزه‌های وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان آیین‌نامه‌ها آماده شده یعنی در وزارتخانه‌ها با تاخیر زمانی زیاد آماده شده است، اما عمدتا در صف هیئت وزیران و در کمیسیون‌های تخصصی مربوطه قرار دارد و عملا آنها ابلاغ و آماده نشده است.

عظیمی‌راد گفت: برآوردی که در صحن علنی مجلس توسط معاونت نظارت قرائت شد ناظر بر این است که وزارت آموزش و پرورش از ۱۰۰ درصد حدود ۲۲ درصد، وزارت علوم حدود ۲۵ درصد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۲۸ درصد امتیاز می‌آورد یعنی اگر میانگین این درصد‌ها را در نظر بگیریم عملا می‌توان گفت حدود یک چهارم موفقیت برای دستگاه‌های تخصصی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برای اجرای اجکام برنامه هفتم در سال اول می‌توانیم لحاظ کنیم که عدد بسیار پایین و ضعیفی است و این عملکرد را عملکرد خوبی نمی‌دانیم. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: تلاش، خواهش و مطالبه‌گری ما این است که عزیزان دولت همان‌طور که رئیس‌جمهور محترم شعار خود را توجه به برنامه هفتم اعلام کرده، در سال دوم عملکرد بسیار جدی‌تر و فعال‌تری باشد و بتوانیم جبران عقب‌ماندگی برنامه در سال اول را در سال‌های آتی جبران کنیم و مجلس هم قطعا کمک‌حال دستگاه‌ها خواهد بود.

کد ویدیو

 

عملکرد دستگاه‌های تخصصی حوزه آموزش در سال اول اجرای برنامه هفتم خوب نیست
منبع خبر: باشگاه خبرنگـاران

این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.

«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر ۲۹ آذر ۱۴۰۴

واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسم‌ها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید