۵۵ماده به لایحه حجاب و عفاف افزوده شده است
۵۵ماده به لایحه حجاب و عفاف افزوده شده است

 

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۵ ماده به لایحه حجاب و عفاف افزوده شده است

  زهره سادات لاجوردی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی لایحه حجاب و عفاف گفت: لایحه دولت در خصوص حجاب و عفاف فقط ۱۵ ماده داشت و فقط جرم انگاری داشت و بازدارنده هم نبود. به همین دلیل تغییراتی اساسی در لایحه ایجاد کردیم و به ۷۰ ماده رسید.

به گزارش زیرنویس، این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در یک برنامه تلویزیونی افزود: ولی تصویب این ۷۰ ماده زمان بر است البته وظایف دستگاه‌ها در خصوص حجاب و عفاف تعریف شده است و نقطه مثبت این لایحه این است که مسائلی مثل بد پوششی و برهنگی تعریف شده و برای آن جرم انگاری شده است.

لاجوردی ادامه داد: تقریباً با ۸۰ درصد لایحه موافق هستیم. اما انتقاد من به این لایحه این است که ۱۰ ماه سکوت کامل در مقابل بی حجابی داشته‌ایم و اگر به یکباره بخواهیم تمام جرایم این لایحه را به قوه قضائیه ارسال کنیم حجم پرونده‌ها افزایش می‌یابد، برای حل این مشکل پیشنهاد داده‌ایم که در ابتدا فراجا با این مسائل برخورد کند نه قوه قضائیه.

 جریمه‌های متفاوت برای کشف حجاب در اماکن مختلف در لایحه حجاب و عفاف

لاجوردی در ادامه بیان کرد: حدود ۱۰ ماه است هیچ پیامی برای بی حجابی نداشته‌ایم و این مسئله ناشی از بی تدبیری است. در لایحه حجاب و عفاف برای کشف حجاب و بد پوششی و برهنگی در اماکن مختلف جریمه‌های متفاوت در نظر گرفته شده است. نظر مرکز پژوهش‌های مجلس این بود که جریمه انقدر باید سنگین باشد که فرد دوباره اقدام به بی حجابی نکند.

منبع:مهر