پلمب طاقچه ,دیجی‌کالا  و  ازکی  با دستور مرجع قضائی نبوده است
پلمب طاقچه ,دیجی‌کالا  و  ازکی  با دستور مرجع قضائی نبوده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دستور پلمب طاقچه وتعدادی از سکوها از سوی قوه قضائیه نبوده و ما تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمب اماکن یا واحدهای متخلف صادر نکرده‌ایم.

مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه نشست خبری امروز (سه‌شنبه ۱۰ مرداد) در جمع خبرنگاران درباره انتشار تصاویر کشف حجاب برخی کارکنان سکوها در فضای مجازی و برخوردهایی که با این سکوها انجام شده از جمله پلمب و توقیف فعالیت آن‌ها و این‌که “آیا این برخوردها با تأیید و مجوز قوه قضائیه صورت گرفته است یا خیر؟” گفت: رعایت قوانین و احترام به آن جزو وظایف آحاد جامعه و نشانه فرهیختگی و مدنیت‌پذیری افراد است. حجاب نیز جزو همین قوانین مترقی و مورد احترام آحاد جامعه مسلمان ایران در طول قرن‌های متمادی بوده است.

تشکیل پرونده برای سکوهای متخلف

ستایشی در ادامه با تأکید بر اینکه متأسفانه اخیراً چند سکوی داخلی در اقدامی نامناسب و خلاف قانون دست به انتشار تصاویری زدند که مورد نکوهش جامعه و خلاف فرهنگ بومی ما بود؛ باید به استحضار برسانم که پرونده قضائی برای این سکوها در واحدهای قضایی مربوطه در قوه قضائیه تشکیل شده است.

 

ستایشی ادامه داد: دستگاه قضائی به‌صورت جدی و محکم در راستای انجام وظایف قانونی و صیانت از حقوق فرهنگی مردم و حراست از پایه‌های تمدنی آنان با حساسیت این مسئله را دنبال خواهد کرد.

به گزارش زیرنویس، سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: البته باید به اطلاع برسانم که اگر پلمب یا توقیف‌هایی در این زمینه صورت پذیرفته است، بدون اطلاع و صدور دستور مربوطه از سوی قوه قضائیه بوده و ما تاکنون چنین دستوری مبنی بر پلمب اماکن یا واحدهای متخلف صادر نکرده‌ایم.

منبع:تسنیم