مالیات‌ستانی باید به ارتقاء کیفیت سطح زندگی بیانجامد
مالیات‌ستانی باید به ارتقاء کیفیت سطح زندگی بیانجامد

فرهنگ‌سازی برای پرداخت مالیات، بیشتر از آنکه با حرف و سخن انجام پذیرد بیشتر وابسته به ارتقاء کیفیت سطح زندگی شهری است که تنها با دست‌یابی به این مهم با اقبال عمومی برای پرداخت مالیات مواجه خواهیم شد.

زیرنویسـخبر: قبل از اینکه در مورد ایجاب یا ضرورت اخذ مالیات سخن بگوییم و برای آن قوه قهریه بسازیم، لازم است به چرایی نچسب بودن مالیات‌ستانی با روش حال حاضر بپردازیم. عده‌ای به اکراه مالیات می‌دهند، گروهی از آن گریزانند و دُم به تله نمی‌دهند و برخی هم مانند کارمندان و کارگران هنوز حقوق نگرفته مالیاتشان ستانده می‌شود. اما کم‌تر شهروندی تاکنون اثر و نقش مالیات را در رفاهیات زندگی و یا در پیشرفت شهر خود دیده است تا هم رضایت مشارکت کنندگان تامین شود و هم ترغیب و تشویق دیگران را نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش زیرنویس، فرهنگ‌سازی برای پرداخت مالیات، بیشتر از آنکه با حرف و سخن انجام پذیرد بیشتر وابسته به ارتقاء کیفیت سطح زندگی شهری است؛ که تنها با دست‌یابی به این مهم هست که با اقبال عمومی برای پرداخت مالیات مواجه خواهیم شد.

«رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:
رویکرد کلی در نظام مالیاتی این است که نظام مالیات ستانی تمرکزش بر دانه درشت‌ها باشد، دانه درشت‌ها کسانی هستند که از گردش مالی بسیار بالایی برخوردار هستند.»