زمین ۶۰ هکتاری زندان رجایی‌شهر به مدیریت شهری کرج واگذار می‌شود
زمین ۶۰ هکتاری زندان رجایی‌شهر به مدیریت شهری کرج واگذار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: زمین زندان رجایی‌شهر بیش از ۶۰ هکتار است که با توافق بین سازمان زندان‌ها و استانداری البرز، به مدیریت شهری کرج تحویل خواهد شد.

 حسین فاضلی هریکتدی؛ رئیس کل دادگستری استان البرز امروز در نشست خبری اظهار کرد: زمین زندان رجایی‌شهر بیش از ۶۰ هکتار است که با توافق بین سازمان زندان‌ها و استانداری البرز، به مدیریت شهری کرج تحویل خواهد شد.

وی گفت: استان البرز چهار زندان دارد که بعد از تشکیل این استان و انفصال از استان تهران، مدیریت دو زندان قزلحصار و رجایی‌شهر همچنان با اداره‌کل زندان‌های استان تهران بود و زندانیان محاکم استان تهران در آن‌ها نگهداری می‌شدند.

وی افزود: استان البرز به عنوان یک استان، مشکلات عمومی همانند سایر استان‌ها دارد و از سویی مشکلات خاص خودش که به جهت مجاورت با مرکز کشور و پایتخت دارد. در حوزه زندان‌ها هم همینطور است و در این حوزه مشکلات عمومی خاص همه‌ زندان‌های کشور مانند انتقال زندانی و رفت و آمد خانواده زندانیان و استقرار در محیط شهری برای زندان رجایی‌شهر وجود داشت و علاوه بر آن، مدیریت این زندان با استان تهران بود که مشکلات مضاعفی در پی داشت.

 

وی‌ با اشاره به دو ویژگی مسئله‌محور بودن موضوعات مورد بحث در قوه قضاییه و نیز پیگیری مسائل تا حصول نتیجه در دوره تحولی قوه قضاییه گفت: یکی از اقدامات مورد توجه در این دوره مدیریت دستگاه قضا، انجام سفرهای استانی است که هم برای بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با شاکله قوه قضاییه در استان مانند منابع انسانی و مسایل اینچنینی انجام می‌شود و هم اینکه مطالبات مردمی و انتظاراتی که مدیران استانی و مردم از دستگاه قضایی دارند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضاییه در سفر استانی به استان البرز در فروردین ماه امسال در دیدار با مردم و نخبگان و نیز در‌ جریان شرکت در شورای اداری استان، از مطالبه مردم درباره انتقال زندان رجایی‌شهر و قزلحصار آگاه شد و برای انتقال قطعی رجایی‌شهر از محیط شهری کرج و بررسی وضعیت قزلحصار دستور صریح داد.

فاضلی‌هریکندی ادامه داد: سفر استانی فروردین‌ ماه مصوبه شش‌گانه‌ای داشت که در هفده فروردین و در پایان سفر رئیس قوه قضاییه و مدیران و مسئولان ارشد قضایی به استان البرز تنظیم شد که مصوبه چهارم آن انتقال زندان رجایی‌شهر و بررسی وضعیت زندان قزلحصار بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: پس از ابلاغ دستور، اولویت اول ایجاد ظرفیت در زندان‌های دیگر استان بود که انجام شد و در یازدهم مرداد تمام زندانیان رجایی‌شهر با دستور ویژه ریاست قوه قضاییه و پیگیری مستمر وی، شاهد تخلیه تمام زندانیان از رجایی‌شهر و تعطیلی همیشگی این زندان بودیم.

وی تصریح کرد: مصوبه دو بخش دارد، انتقال قطعی زندانیان که با ایجاد ظرفیت با همکاری سازمان زندان‌ها انجام شد و در ادامه از حیث واگذاری اراضی به استان البرز.

فاضلی‌هریکندی ادامه داد: زمین زندان رجایی‌شهر بیش از ۶۰ هکتار است که با توافق بین سازمان زندان‌ها و استانداری البرز، به مدیریت شهری کرج تحویل خواهد شد؛ این زندان بیش از هزار زندانی داشت که بخشی به زندان قزلحصار و بخشی هم به زندان‌های دیگر استان تهران انتقال داده شدند.

 آیا زندان رجایی‌شهر برای مولدسازی تعطیل شده است؟

به گزارش زیرنویس، رئیس کل دادگستری استان البرز در پاسخ به اینکه آیا زندان رجایی‌شهر برای مولدسازی تعطیل شده است، گفت: دستور ریاست قوه قضاییه در خصوص انتقال زندان همین بود که گفته شد و واگذاری زمین زندان مطابق قوانین و مقررات با توافق بین سازمان زندان‌ها و استانداری البرز صورت خواهد گرفت.

منبع:تسنیم