فلاحی: رئیس دانشگاه آزاد درباره افت کیفیت آموزشی و مدرک فروشی توضیح دهد
فلاحی: رئیس دانشگاه آزاد درباره افت کیفیت آموزشی و مدرک فروشی توضیح دهد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: دانشگاه آزاد به جای افزایش کیفیت علمی و بالا بردن سطح مهارتی و علمی دانشجو، جذب منابع مالی از روش‌های مختلف، افزایش شهریه‌ها را در دستور کار قرار داده که باید شخص محمدمهدی طهرانچی در این باره توضیح قانع کننده ای بدهد.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی   با انتقاد از رویه های مدیریتی در دانشگاه آزاد و افت فاحش کیفیت آموزشی در این دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر با روند کاهش دانشجو مواجه بوده و باید مدیریت اداره دانشگاه آزاد باید تغییر کند؛ این دانشگاه باید در مسیر مولدسازی اموال و زمین‌ها و ساختمان‌ها گام های اساسی بردارد.

وی با اشاره به کیفیت پایین علمی دانشگاه آزاد تصریح کرد: کیفیت پایین آموزشی نه تنها برای دانشگاه آزاد بلکه برای برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی وجود دارد؛ بیشتر این دانشگاه‌ها به جای افزایش کیفیت علمی و بالا بردن سطح مهارتی و علمی دانشجو، جذب منابع مالی از روش‌ها مختلف از جمله افزایش شهریه‌ها را در دستور کار قرار دارند که این موضوع سبب آسیب به بار علمی این دانشگاه‌ها شده است.

بیشتر دانشجویان دانشگاه آزاد با هدف اخذ مدرک وارد این دانشگاه می‌شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید چالش ضعف علمی دانشگاه آزاد به صورت جدی رفع شود، گفت: یکی از مسائلی که متاسفانه در جامعه رشد کرده میل به مدرک گرایی است به نحوی که بیشتر دانشجویان دانشگاه آزاد با هدف اخذ مدرک وارد این دانشگاه می‌شوند. در حالی که باید از سطح علمی برای افزایش کارآمدی در حل مسائل و مشکلات کشور استفاده کرد.

به گزارش زیرنویس،   فلاحی خاطرنشان کرد: وقتی کارآمدی در درجه علمی وجود نداشته باشد، بار علمی افراد دانشگاهی پایین خواهد آمد و در ادامه میل به مدرک گرایی رشد خواهد کرد.

وی افزود: آقای طهرانچی باید درباره مسائل و مشکلات و سوالات و ابهامات افکار عمومی در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی توضیح دهد.

منبع:برنا