معاون اول رئیس جمهور: «به مسی پول دادند علیه جمهوری اسلامی توییت بزند» + ویدئو
معاون اول رئیس جمهور: «به مسی پول دادند علیه جمهوری اسلامی توییت بزند» + ویدئو

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ابراهیم رئیسی، صحبت های تازه ای درباره ی حوادث سال گذشته ی کشور مطرح کرده که در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. او مدعی شد لیونل مسی فوتبالیست مشهور آرژانتینی سال گذشته در ازای دریافت پول بر علیه جمهوری اسلامی توییت زده بود. وی همچنین درباره ی تحریم شدن خود از سوی اروپا گفت که با گرفتن وکیل توانست از تحریم خارج شود.

مخبر در افتتاحیه ی نخستین همایش ملی آموزش مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه‌های اجرایی که دیروز دوشنبه ۲۳ مرداد برگزار شد، گفت: این طور نیست که با وجود کشورهایی چون سلطه بین المللی، از نهاد‌های عمومی و بین المللی کاری برنیاید.

مخبر مسی

 

وی ادامه داد: در کشور از نظر تعداد تحریم‌ها اولین هستم؛ هیچ کشوری نیست که من را تحریم نکرده باشد. از کانادا و استرالیا و اروپا و آمریکا و دیگر کشور‌ها من را تحریم کردند.

مخبر تاکید کرد: اولین بار در اروپا من را تحریم کردند؛ آنجا وکیل گرفتیم و ظرف دو سال از تحریم درآمدم؛ حالا بگذریم به محض اینکه از تحریم درآمدم از سوی کشور دیگر تحریم شدم.

به گفته ی وبسایت خبرآنلاین، خبرگزاری دانشجو که خود ویدئوی این بخش از سخنان مخبر درباره ی تحریم ها علیه او را منتشر کرده بود، ساعاتی پس از انتشار این ویدئو آن را از کانال تلگرامی و سایت خود حذف کرد.

توییت مسی علیه جمهوری اسلامی, علیه جمهوری اسلامی, محمد مخبر, معاون اول رئیس جمهور - معاون اول رئیس جمهور: «به مسی پول دادند علیه جمهوری اسلامی توییت بزند» + ویدئو

به گزارش زیرنویس،  محمد مخبر همچنین در بخش دیگری از صحبت هایش در این همایش گفت: در اغتشاشات سال گذشته ۵۰ هزار نفر را از سراسر دنیا جمع کردند و با تمام امکانات به تهران فرستادند، نمونه ی این قضیه را در تاریخ نداریم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: تمام خواننده‌های معروف دنیا را که هر کدام چند میلیون دنبال کننده داشتند یکجا علیه ایران جمع کردند. به سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌های معروف مثل مسی پول دادند تا علیه جمهوری اسلامی توئیت بزنند. ۴۰۰ میلیون دلار برای مدیریت اغتشاشات در ایران از طریق سلبریتی ها هزینه شد. این مبلغ افزون بر ۳۵۰ میلیون دلاری بود که صرف تجهیزات و سخت‌افزار مدیریت اغتشاشات شده بود.

مخبر مسی

محمد مخبر هفته ی گذشته نیز در آئین گرامیداشت روز خبرنگار که روز دوشنبه ۱۶ مرداد در محل خبرگزاری ایرنا برگزار شده بود، صحبت های مشابهی را درباره ی حوادث سال گذشته ی کشور مطرح کرده بود.

معاون اول رئیسی در اینباره گفته بود: در شهریور با اغتشاشات مواجه شدیم. در تاریخ، کشوری را سراغ دارید که ۵۰ هزار نفر را از کشور دیگری بردارند به آنجا ببرند و پول هتل و غذای آنها را هم بدهند تا علیه آن کشور اغتشاش کنند؟ کشورهای غربی تمام خواننده‌های دنیا را جمع کردند و با چندین میلیون دنبال کننده، علیه جمهوری اسلامی همخوانی کردند.

 تقابل رسانه‌ای آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی

وی افزود: آمریکایی‌ها یک جا ۵۰ و جای دیگر ۳۵۰ میلیون دلار برای تقابل رسانه‌ای با ایران هزینه کردند ولی دولت سیزدهم با آرامش و قوت شرایط را کنترل کرد. آخرین هجمه آنها این بود که تمام رسانه‌هایی که برای به خیابان آوردن مردم در ایام اغتشاشات بسیج کردند ولی توفیق نیافتند را روی ارز تجمیع کردند. دشمنان کمر همت را بسته بودند تا نرخ ارز را به ۷۰ یا ۸۰ هزار تومان برسانند.

 

منبع:روزیاتو