هدف اصلی تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا  آزادی اتباع ایرانی است
هدف اصلی تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا  آزادی اتباع ایرانی است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: هدف اصلی از تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا این است که برخی از اتباع ایرانی را که در زندان هستند آزاد کنیم و این امر محقق می‌شود.

  کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه همایش بین‌المللی حقوق بشری با عنوان “تأثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر سلامت بیماران” درباره تبادل زندانیان گفت: برخی اتباع ایرانی به اتهام واهی دور زدن تحریم‌ها به ویژه در آمریکا زندانی‌ و برخی تحت تعقیب هستند. اتهام واهی به برخی اتباع ایرانی وارد می‌کنند که شما تحریم‌ها را دور می‌زنید. وظیفه جمهوری اسلامی ایران این است که برای اتباع خود و آنهایی که بی‌گناه به زندان افتادند، همه تلاش خود را انجام دهد و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا آنها آزاد شوند.

 

وی تصریح کرد: هدف اصلی از تبادل زندانی بین ایران و آمریکا این است که برخی از اتباع خود را که در زندان هستند آزاد کنیم.

روند تبادل زندانیان بین آمریکا و ایران

به گزارش زیرنویس، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضائیه نیز روز گذشته ۲۴ مرداد در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره روند تبادل زندانیان بین آمریکا و ایران و اخبار منتشر شده درباره بازداشت یک جاسوس ایرانی آمریکایی گفت: تفاهمی صورت گرفته است و در این تفاهم تعدادی از زندانیان آزاد می‌شوند. این زندانیان اتباع ما بودند که در خارج از کشور در زندان و گرفتار بودند. به عبارتی گروگانگیری صورت گرفته بود و این افراد بی‌گناه در زندان نگه داشته بودند.

ستایشی گفت: آزادی این افراد برای ما اهمیت ویژه دارد و این افراد باید آزاد می‌شدند. نکته دیگر اینکه در مقابل جان عزیزان اتباع ما چیزی نیست اما پول‌هایی از ما به گروگان گرفته شده بود که این پول‌هایی که از ما گروگان گرفته شده بود نیز آزاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این اقدام متفکرانه و مدیرانه و هوشمندانه صورت پذیرفت و پول‌ها نیز آزاد شد و جزییات آزادی این پول‌ها توسط ریاست بانک مرکزی اعلام شده است.

ستایشی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه جمهوری اسلامی با هماهنگی و همدلی دولت کریمه، دغدغه مردم و هم‌میهنان خارج از کشور را دارد که بیگناه در زندان به گروگان گرفته شدند.

سخنگوی قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد آزادی آنها باشیم.

منبع:تسنیم