حمایت سوئد از شخصیت‌ها و گروه‌های اسلام‌ستیز
حمایت سوئد از شخصیت‌ها و گروه‌های اسلام‌ستیز

بازداشت فرد معترض به سوزاندن قرآن از سوی پلیس سوئد باردیگر حمایت این کشور از شخصیت‌ها و گروه‌های اسلام‌ستیز را ثابت کرد.

به نقل از میزان ؛ «مالک شهزا»، تبعه پاکستانی پس از مشاهده اقدام هتاکانه «سلوان مومیکا»، پناهجوی عراقی مبنی بر هتک حرمت قرآن کریم در مقابل سفارت پاکستان در سوئد، تلاش کرد تا از حلقه نیرو‌های امنیتی عبور کرده و مانع این اقدام شود اما فرد مذکور از سوی پلیس استکهلم، پایتخت سوئد بازداشت شد.

گزارش «آناتولی» حاکیست «مالک» خواستار پایان دادن به روند چنین اقدام‌های هتاکانه‌ای در کشور‌های اروپایی شده است؛ این مرد پاکستانی می‌گوید که در گفتگو با «مومیکا از وی پرسید که چرا چنین کاری می‌کند.

به گفته وی، سیاستمداران سوئدی باید جلوی اقدام‌های هتاکانه به قرآن را بگیرند.

اقدام جدید «مومیکا» برای هتک حرمت به قرآن کریم با حضور ۲۰ خودروی پلیس از جمله ۱۰ خودروی زرهی و حدود ۱۰۰ افسر پلیس انجام شد؛ «مومیکا» بلافاصله پس از هتک حرمت قرآن با خودروی زرهی پلیس صحنه را ترک کرد.

اقدام‌های هتاکانه علیه قرآن کریم بحث‌های جدی را درباره ادعای آزادی بیان در سوئد برانگیخته و سبب تشدید درخواست‌ها مبنی بر درک عمیق‌تر سوئد از حساسیت‌های مذهبی و بازنگری در برقراری توازن میان آزادی بیان و احترام به باور‌های مذهبی شده است.

به گزارش زیرنویس، شخصیت‌ها و گروه‌های اسلام‌ستیز در شمال اروپا در ماه‌های اخیر بار‌ها با قرآن‌سوزی و تلاش‌های مشابهی کتاب مقدس مسلمانان را مورد هتک حرمت قرار دادند؛ این امر واکنش جدی کشور‌های مسلمان و مسلمانان جهان را در پی داشته است.

منبع:صدا و سیما