تلاوت قرآن با ساز و موسیقی جنجال به پا کرد!
تلاوت قرآن با ساز و موسیقی جنجال به پا کرد!

انتشار ویدئویی از یک آهنگساز مصری در حال تلاوت قرآن با نوای عود، خشم گسترده را در میان مردم مصر برانگیخت.یک آهنگساز مصری به نام احمد حجازی که با هدف آموزش مقامات تلاوت به قاریان، قرآن را با نوای عود تلاوت کرده باعث خشم گسترده کاربران در شبکه های اجتماعی شده است.

اخیراً کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر ویدئویی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد یک آهنگساز مصری به نام احمد حجازی با هدف آموزش مقامات تلاوت به قاریان، قرآن را با نوای عود تلاوت می‌کند. این ویدئو طی ساعات گذشته با خشم گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی در این کشور مواجه شده است.

در این ویدئوی جنجالی می‌بینیم که این آهنگساز مصری آیاتی از قرآن کریم را با آهنگ می‌خواند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی، این اقدام وی را توهین به کتاب خدا و نادیده انگاشتن حرمت کلام الهی دانستند. برخی از کاربران نیز خواستار برخورد قضایی و محاکمه این آهنگساز شدند.

این درحالی که احمد حجازی در واکنش به انتقادات تند کاربران گفت که هیچ کار اشتباهی نکرده و توضیح داده است که او در این جلسه مقامات تلاوت قرآن را به تعدادی از قاریان آموزش می‌داد.

شیخ محمد صالح حشاد، رئیس اتحادیه قاریان و حافظان قرآن کریم مصر اقدام این آهنگساز را هتک حرمت قرآن کریم توصیف و آن را محکوم کرد.

احمد حجازی گفته که این اقدام را برای آموزش مقامات مختلف موسیقی به شاگردان خود انجام داده است.

وی همچنین با رد این ادعا که برای تلاوت قرآن، آموختن مقامات موسیقی ضرورت دارد، تأکید کرد: قرآن کریم با ترتیل ویژه خود از جانب خداوند نازل شده است.

به گزارش زیرنویس، پیش از این، دار الافتای مصر گفت: بکارگیری قرآن کریم در موسیقی و قرائت قرآن به همراه آلات موسیقی و نواختن آهنگ با آن شرعاً حرام است.

منبع:فرارو