اختصاص ۶ مرکز برای معاینه فنی «سرویس‌های مدارس»
اختصاص ۶ مرکز برای معاینه فنی «سرویس‌های مدارس»

مدیر عامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از تهیه چک لیست معاینه فنی ویژه سرویس مدارس خبر داد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران خبر داد

شادی مالکی ، در مورد معاینه فنی سرویس مدارس با بیان اینکه مکاتبه ای با آموزش و پرورش در این زمینه انجام شده است، گفت: در این نامه ضمن ارائه لیست مراکز معاینه فنی ویژه سرویس مدارس از آنها درخواست کردیم که لیست سرویس مدارس خود را جهت برنامه ریزی معاینه فنی این خودروها ارائه کنند که هنوز این مهم محقق نشده است.

وی با اشاره به اهمیت اخذ معاینه فنی و چکاپ و انجام آزمون های معاینه فنی برای سرویس های مدارس گفت: با توجه به این که مخاطبان سرویس های مدارس، کودکان و نوجوانان هستند، چک لیست ویژه ای برای سرویس مدارس تهیه کردیم تا علاوه بر آیتم های  روتینی که در آزمون های معاینه فنی وجود دارد، سرویس های مدارس نیز به صورت ویژه تری مورد بررسی قرار بگیرند.

مالکی ادامه داد: از آنجایی که مسافران سرویس مدارس، دانش آموزان هستند در هنگام معاینه فنی شاخص هایی همچون قفل شدن درها، کمربندها، دارا بودن کپسول اطفای حریق و ….چک خواهد شد و درخواستمان این است که والدین بر مسئله ایمن بودن سرویس مدرسه حساسیت داشته باشند.

به گفته وی، والدین اگر می خواهند فرزندشان را برای سرویس مدرسه ثبت نام کنند حتما استعلام بگیرند که خودرو، معاینه فنی داشته باشد. علاوه بر این از مسئولین مدارس تقاضا می شود جهت حفظ سلامت دانش آموزان و آرامش خانواده‌ها حتما از سرویس مدارس دارای گواهی معاینه فنی که از اعتبار آن بیش یک ماه نگذشته، استفاده کرده و به شدت در این خصوص حساسیت های لازم را لحاظ نمایند. بدون تردید مراجعه این خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران به منزله داشتن حداقل ایمنی های لازم جهت تردد است.

به گزارش زیرنویس، مالکی با بیان اینکه در حال حاضر شش مرکز در تهران را برای معاینه فنی سرویس مدارس اختصاص داده ایم، گفت: فارغ از اینکه تعدادی از  مراکز به این امر اختصاص داده شده است، به همه مراکز نیز اعلام کردیم که اگر مسیر راننده یا صاحب سرویس به مراکز منتخب ما دور است، برای اینکه بحث آلودگی و ترافیک مزید بر علت نشود، با یک معرفی نامه از آموزش و پرورش می توانند به نزدیک ترین مرکز معاینه فنی مراجعه کنند و همکاران ما سرویس دهی لازم را برایشان انجام می دهند.

منبع:ایسنا