پرونده طبابت حسین روازاده بالاخره بسته شد
پرونده طبابت حسین روازاده بالاخره بسته شد

حکم محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در سراسر کشور برای حسین روازاده با نظر هیئت عالی سازمان نظام پزشکی و تایید رای مذکور در دادگاه تجدید نظر استان تهران صادر شد.

 حسین روازاده برای همیشه از طبابت محروم شد

پرونده طبابت روازاده بالاخره بسته شد

  حسین روازاده مدعی است از دانشگاهی در ایتالیا مدرک پزشکی را اخذ کرده اما بعد از مراجعه به ایران، به دلیل اینکه آن دانشگاه مراتب علمی لازم را نداشته مدرک پزشکی وی توسط وزارت بهداشت مورد قبول واقع نشد اما در نهایت مشخص نیست که چه اتفاقی افتاد که وزارت بهداشت مدرک وی را تائید کرد و وی توانست حتی کد نظام پزشکی دریافت کند .

روازاده از امضا کنندگان نامه (معروف به ۲۵۰۰ پزشک) به حسن روحانی رئیس جمهوری وقت بود که معتقد بودند واکسن‌های mRNA می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی سلامت مردم به‌ جای بگذارد! نامه ای که متاسفانه رئیس کمیسیون بهداشت مجلس،وزیر فعلی بهداشت و بسیاری دیگر از مسوولین و سیاست گذاران نظام سلامت هم آن را امضا کرده بودند.

مسوولین وزارت بهداشت اما پس از سالها کلنجار با وی به دلیل استفاده روازاده از روشهای غیر علمی و خرافی و فروش دارواز طریق فضای مجازی در سالهای ۹۲، ۱۳۹۶،۹۸ و ۱۴۰۰ و …. از فعالیت منع و در نهایت در شهریور امسال بطور کل وی را از طبابت منع کردند.

به گزارش زیرنویس، طی نامه ی معاون درمان وزارت بهداشت دکتر حسین روازاده معروف به حکیم روازاده دیگر اجازه طبابت در سراسر کشور را نخواهد داشت.

سند/روازاده برای همیشه از طبابت محروم شد

وی مدتی هم با استفاده از پروانه مطب پزشکان دیگر در مطب خود در خیابان جمهوری تهران فعالیت غیر قانونی داشت!یکبار با واکسن هراسی و سخنان کذب خصوصا در باره بیماری کرونا و بار دیگر به دلیل درمانهای من درآوردی و غیرعلمی بیماری کرونا به تهدیدسلامت عمومی ادامه داد.

حسین روازاده ادعا داشت که واکسن وارداتی در صورت تزریق به مردم باعث مرگ آنها می‌شود و یا همچنین ادعای موثر بودن اقدامات درمانی مثل حجامت، مصرف قطره حنظل و جوش شیرین برای کرونا را داشت.

پس از این ادعاها با نامه دکتر علویان رئیس نظام پزشکی تهران مبنی بر این که هر کسی که ادعاهای ضد واکسن دارد، باید مستندات خود را در خصوص عوارض واکسن کرونا ارائه کند اما روازاده بدون توجه به هشدارها پس از مدتی روی آنتن صدا و سیما ظاهر شد .وی در برنامه ای که از شبکه خبر پخش میشد ادعای خود در خصوص مضرات واکسن را تکذیب کرد و گفت افرادی که در معرض خطر هستند حتما باید واکسن بزنند.

در نهایت در مهرماه ۱۴۰۰ ،به دلیل اظهارات مخرب در جهت تخریب پروسه واکسیناسیون عمومی بار دیگر از سوی ریاست جدید سازمان نظام پزشکی به دادسرای انتظامی نظام پزشکی احضار شد.

نمونه این تجویز های غیر علمی در درمان تومور معده آیت الله هاشمی شاهرودی و سرطان مثانه آیت الله حائری شیرازی رخ داد که منجر به فوت هر دوی آنها گردید.

فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی امام جمعه فقید شیراز در یادداشتی تلگرامی مدعی شد که پدرش و مرحوم آیت الله سید محمود شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از تجویزهای حسین روازاده کارشناس طب اسلامی استفاده کردند و همین تجویزها عامل مرگ آنان بوده است.

حجت الاسلام شهاب الدین حائری شیرازی در این یادداشت نوشت:«مرحوم پدر، علی رغم تاکید همه اطبا بر ضرورت عمل جراحی و برداشتن عضو سرطانی به طبابت طبیب عَلَفی که آیت الله هاشمی شاهرودی معرفی کرده بود گردن نهاد، این شخص کسی نبود جز همان حکیم روازاده معروف. که بعدا فرزند ارشد مرحوم آیت الله محمود شاهرودی ریاست مجمع تشخیص مصلحت با تاسف اعلام کرد سبب مرگ زودهنگام وی به دلیل عمل به طبابت همین شخص دانست.»

پس از همه این فراز و نشیب ها مشخص نیست وی با چه پشتوانه ای به فعالیت ادامه میداده هرچند روازاده بالاخره توسط مراجع ذیصلاح به کلی از طبابت منع شد.

در این رابطه، خیلی قبل‌تر، نظام پزشکی تهران (دکتر علویان) از دکتر روازاده خواسته بود تا در اسرع وقت خودش را به دادستانی انتظامی‌ سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ معرفی کند و مستندات علمی ادعاهای خود را ارائه نماید.

منبع:سلامت نیوز