صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کذب است
صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کذب است

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیان اینکه صندلی فروشی در دانشگاه های علوم پزشکی کذب است و امکان پذیرش بدون آزمون دانشجو در رشته‌های علوم‌پزشکی وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تمام رشته‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی متقاضی دارند، پذیرش دانشجویان از طریق برگزاری آزمون صورت می‌گیرد.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم‌پزشکی:

  دکتر جلیل کوهپایه‌زاده در یک برنامه تلویزیونی گفت: ورود و پذیرش افراد در رشته‌های علوم‌پزشکی بدون کنکور از پایه و اساس درست نیست. تمام افراد که در رشته‌های پزشکی چه در دانشگاه‌های دولتی و آزاد مشغول به تحصیل هستند به ویژه در رشته های پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و حتی رشته های کم طرفدار با شرکت در آزمون سراسری در این رشته‌ها پذیرفته شده‌اند.

دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: در برخی از رشته‌های مقطع کاردانی که بر اساس قانون بومی‌گزینی دارند، متقاضیان ورود به این رشته‌ها بر مبنای سوابق تحصیلی به رقابت می‌پردازند. چنین موضوعی برای ۹۸ درصد از رشته‌های علوم پزشکی امکان‌پذیر نیست و پذیرش صرفاً بر اساس آزمون انجام می‌شود.

به گزارش زیرنویس، دکتر کوهپایه‌زاده گفت: مواردی که درباره پذیرش دانشجو بدون آزمون مطرح می‌شود، بیشتر ماهیت سوء‌استفاده از کم‌اطلاعی مردم را دارد.

منبع:ایسنا