مزایای الکترونیکی شدن گواهی‌ ولادت و فوت
مزایای الکترونیکی شدن گواهی‌ ولادت و فوت

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از الکترونیکی شدن گواهی‌ ولادت و فوت خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از دریافت الکترونیکی گواهی ولادت و فوت، فرایند اعلام و ثبت رویدادهای حیاتی در نظام ثبت احوال به صورت کاملاً الکترونیکی خواهد بود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور تشریح کرد

هاشم کارگر  ، در تشریح روند الکترونیکی شدن گواهی فوت و ولادت گفت: گسترش دولت الکترونیک و هویت دیجیتال مزایای متعددی در افزایش ضریب اطمینان از اطلاعات هویتی، ثبت بهنگام و پوشش کامل رویدادهای حیاتی را به دنبال داشته است. در این راستا یکی از برنامه‌های سازمان ثبت احوال ایجاد بستر ثبت الکترونیک گواهی‌ ولادت و فوت در سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود: این مهم از طریق دریافت الکترونیکی گواهی ولادت و فوت به صورت مستقیم از بیمارستان و انتقال آن به ادارات ثبت احوال در حال عملیاتی شدن است.

به گزارش زیرنویس، رئیس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: با بهره‌برداری از دریافت الکترونیکی گواهی ولادت و فوت، فرایند اعلام و ثبت رویدادهای حیاتی در نظام ثبت احوال به صورت کاملاً الکترونیک خواهد بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت سازمان ثبت احوال گام نهایی در گذار از ثبت سنتی رویدادهای حیاتی به ثبت دیجیتال را برداشته است.

منبع:ایسنا