ضرورت کاهش مصرف انرژی با استفاده از چراغ خورشیدی در تهران
ضرورت کاهش مصرف انرژی با استفاده از چراغ خورشیدی در تهران

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی برای روشنایی بوستان‌ها را استفاده از چراغ‌های روشنایی مبتنی بر نیروی خورشیدی دانست و گفت: متاسفانه آمار‌های ارائه شده در این باره قابل قبول نیست.

  عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به الزام شهرداری به استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر در شهر تهران، افزود: بر اساس برنامه پنج‌ساله دوم، شهرداری تهران ملزم به تامین انرژی پارک‌ها و بوستان‌های عمومی شهر از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است.

سوده نجفی افزود:مقرر شده است روشنایی کل تابلو‌های تبلیغاتی، ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه‌های مسافربری اتوبوسرانی و تاکسیرانی، چراغ‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی، ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت‌های برقی، میادین میوه و تره‌بار، سرویس‌های بهداشتی عمومی، غرفه‌های بازیافت و آرامستان‌ها نیز از طریق انرژی‌های نو و تجدیدپذیر تامین شود.

به گزارش زیرنویس، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی برای روشنایی بوستان‌ها، استفاده از چراغ‌های خورشیدی (سولار) است که علت استفاده نکردن از چراغ‌های خورشیدی در بوستان‌ها مقرون به صرفه نبودن نگهداشت آن اعلام شده است.

خانم نجفی افزود:یکی از برنامه‌هایی که اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و پاک در شهر تهران در حال پیگیری است، احداث نیروگاه‌های خورشیدی است که بر اساس آمار ارائه شده ۵۸ نیروگاه برای تامین برق بخشی از ساختمان‌های شهرداری در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد ۱۰ نیروگاه متعلق به بوستان‌ها است.

وی اظهار امیدواری کرد:شهرداری تهران بر اساس تکالیف خود در این حوزه با احداث نیروگاه‌های بیشتر در شهر تهران به ویژه بوستان‌ها بتواند ضمن کمک به محیط زیست، بخشی از انرژی مورد نیاز خود را تأمین کند.

منبع:صدا و سیما