امید فرهمند نفوذی منافقین در پلیس سوئد کیست؟ | رسوایی برای سیستم قضایی سوئد
امید فرهمند نفوذی منافقین در پلیس سوئد کیست؟ | رسوایی برای سیستم قضایی سوئد

امروز اولین جلسه دادگاه «امید فرهمند» مرتبط گروهک منافقین در پلیس سوئد است که وظیفه بازجویی از حمید نوری را برعهده داشته است و طبق قانون سوئد این فرد بی‌طرف نبوده و حق بازجویی نداشته است.

امروز اولین جلسه دادگاه «امید فرهمند» مرتبط گروهک منافقین در پلیس سوئد است که وظیفه بازجویی از حمید نوری را برعهده داشته است.

بخش زیادی از پرونده حمید نوری و روند برگزاری دادگاه‌های وی بر اساس اسناد و مدارکی است که «امید فرهمند» در جریان بازجویی‌های غیر رسمی از حمید نوری در پرونده وارد کرده است، این فرد از بستگان اعدامی‌های دهه ۶۰ و از مرتبطین به سازمان منافقین است که این موضوع را از دستگاه قضایی سوئد نیز مخفی کرده بود.

به گزارش زیرنویس، طبق قانون سوئد این فرد بی‌طرف نبوده و حق بازجویی نداشته است و عملا نقش‌آفرینی وی در پرونده حمید نوری، طبق قانون سوئد نقض قانون بی‌طرفی است. امروز اولین دادگاه این فرد در حال برگزاری است که در صورت اثبات ارتباط وی با منافقین، کلیه مستندات فعلی پرونده حمید نوری زیر سوال رفته و بر اساس قانون سوئد باید رویه پرونده عوض شود.

همزمان با آشکار شدن دخالت مستقیم منافقین در روند بازجویی و دادگاه حمید نوری، دولت این کشور مجوز برپایی تجمعی در مقابل دادگاه «امید فرهمند» نفوذی منافقین در سیستم قضایی انتظامی سوئد را صادر کرده است.

منبع:همشهری