هک شدن برنامه تپسی
هک شدن برنامه تپسی

مدیرعامل تپسی نشت بخشی از اطلاعات کاربران این شرکت را تایید کرد.

 میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی در صفحه شخصی خود از سرقت اطلاعاتی هکرها از این سامانه خبرداد و گفت: در روزهای گذشته، متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شدیم که به محض کشف این موضوع، ضمن ثبت شکایت، پلیس را در جریان قرار دادیم و راه دسترسی آنها بسته شد.

وی با اشاره به ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کردند ، قصد آنها از این کار را اخاذی عنوان کرده و گفته این گروه هکری برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند که ما تصمیم گرفتیم  به این اخاذی تن ندهیم، چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم نه تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سواستفاده‌های آتی وجود ندارد بلکه تشویقی برای ادامه‌ی این اقدام در مورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود.

در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است.

اقای منشی‌پور از این اتفاق ابراز تأسف کرده و مسئولیت آن را پذیرفته است و در خاتمه صحبت‌های خود وعده داده تا بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع این سرقت اطلاعاتی انجام خواهد داد و متعاقبا گزارش این بررسی را اعلام خواهد کرد.

به گزارش زیرنویس، برخی اطلاعات تأیید نشده از سمت هکرهای حکایت از آن دارد که اطلاعات بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۶ میلیون راننده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه و همچنین اطلاعات ۱۳۶ میلیون سفر در کنار سورس کد برخی محصولات این شرکت در این حمله سایبری به سرقت رفته است.

منبع:صدا و سیما