بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی یک شرکت پتروشیمی پرداخت شد
بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی یک شرکت پتروشیمی پرداخت شد

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به موضوع بدهی‌های معوق ۷ شرکت پتروشیمی در مناطق جنوب استان بوشهر به میزان ۹۰ هزار میلیارد تومان در راستای حفظ حقوق بیت المال ورود کرد.

به گزارش زیرنویس، به نقل از قوه قضائیه، مهدی مهرانگیز در خصوص بدهی‌های معوق برخی از پتروشیمی‌ها گفت: بر اساس اظهارات شرکت ملی گاز، ۷ شرکت پتروشیمی در استان مجموعا حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت خرید خوراک (گاز) به شرکت ملی گاز بدهکار هستند که بخش زیادی از این بدهی‌ها معوق است.
بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی یک شرکت پتروشیمی

وی افزود: برخی از این شرکت‌ها علیرغم بدهکاری سنگین، در موارد مختلف دیگر سرمایه خود را مصرف کرده که این امر بدون توجه به پرداخت حق دولت و بیت المال صورت گرفته که باعث ورود خسارت زیادی به دولت و بیت المال شده است.

بدهی 700 میلیارد تومانی یک شرکت پتروشیمی پرداخت شد

شرکت پتروشیمی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با خطاب به وزیر نفت گفت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و عدم تضییع حقوق بیت المال اقدامات لازم در مجموعه وزارت نفت نسبت به دریافت حق و حقوق دولت صورت پذیرد و همچنین پس از وصول طلب نتیجه را به دادگستری کل استان بوشهر اعلام کنند.

مهر انگیز در ادامه اظهار داشت: با پیگیری دادگستری استان، بدهی یک شرکت پتروشیمی به شرکت گاز استان که به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان بود دریافت و به حساب شرکت گاز واریز شد.

وی حفظ حقوق بیت المال را از اولویت‌های دستگاه قضایی دانست و گفت: دستگاه قضایی استان به این موضوع نگاه ویژه‌ای دارد و حتما صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال و جلوگیری از تضییع این حقوق را پیگیری و دنبال خواهد کرد.

منبع:فارس