جیک‌جیک مستان مهاجران افغان/هر ۱۷ ایرانی یک مهاجر افغان
جیک‌جیک مستان مهاجران افغان/هر ۱۷ ایرانی یک مهاجر افغان

بر اساس صحبت‌های وزیر محترم کشور، با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که از هر هفده‌نفری که در کشور زندگی می‌کنند یک نفر مهاجر افغانی است یعنی ۶ درصد از جمعیت کشور و این آماری است که وزارت کشور اعلام کرده و آمار واقعی باید بالاتر است.

هر ۱۷ ایرانی یک مهاجر افغان!

زیرنویسـ‌خبر: بر اساس صحبت‌های وحیدی وزیر کشور که در ذیل خبر اشاره شده است، با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که حدودا به ازای هر هفده‌نفر ایرانی یک نفر مهاجر افغانی در ایران زندگی می‌کنند و این آماری است که وزارت کشور اعلام کرده و آمار واقعی باید بالاتر است.

گرچه با افغانستان در گذشته‌ای نه‌چندان دور ملتی واحد بوده‌‌ایم، در دفاع مقدس، مدافعان حرم و… هم رزم شده‌ایم و هم اکنون از مشترکات فراوانی برخورداریم؛ اما گویا در سال‌های اخیر، با افزایش مهاجران جدید و در سایه ترک فعل مدیران ذی‌ربط، مصائب این قرابت و نزدیکی بیشتر گریبان‌گیر کشور شده، طوری‌که حتی دامن مهاجران قانونی را نیز گرفته است.

به گزارش زیرنویس، جمعیتی که بیشتر بدون شناسنامه و هویت رسمی در شهرها زندگی می‌کنند و فارغ از تأثیر منفی بر کسب‌وکار و هدر رفت خدمات رایگان دولتی هر روزه شاهد مشکلات اجتماعی فراوانی هستیم که جامعه‌شناسان را نگران کرده است. چه کسی باید به این نابسامانی پایان دهد تا هر روزه شاهد این گونه آسیب‌ها، ناهنجاری‌ها و حوادث نباشیم؟


مهاجر افغان - جیک‌جیک مستان مهاجران افغان/هر 17 ایرانی یک مهاجر افغان

وزیر کشور:

۵ میلیون مهاجر افغانی داریم/ مسئله مهاجران ساماندهی می‌شود

وحیدی، درباره آمار مهاجران افغانستانی گفت: آنچه می‌توانیم تأیید کنیم ۵ میلیون است که شامل مهاجران رسمی و غیررسمی است؛ برخی تبلیغاتی که الآن می‌شود براساس آمارهای غیردقیق و تبلیغاتی است و ما در حال ساماندهی این موضوع هستیم.

  • نویسنده : گروه اجتماعی زیرنویس
  • منبع خبر : زیرنویس نیوز