۲۳ هزار کلاس درس معلم ندارد
۲۳ هزار کلاس درس معلم ندارد

به گزارش زیرنویس ب محمد وحیدی در نشست علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی در خصوص کمبود معلوم در مدارس کشور گفت: با وجود آغاز سال تحصیلی اما ما شاهد آن هستیم که ۲۳ هزار کلاس درس در کشور فاقد معلم بوده است. با وجود اینکه مجوز استفاده از معلمان بازنشسته در قانون داده شده […]

- 23 هزار کلاس درس معلم ندارد

به گزارش زیرنویس ب محمد وحیدی در نشست علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی در خصوص کمبود معلوم در مدارس کشور گفت: با وجود آغاز سال تحصیلی اما ما شاهد آن هستیم که ۲۳ هزار کلاس درس در کشور فاقد معلم بوده است. با وجود اینکه مجوز استفاده از معلمان بازنشسته در قانون داده شده است.

وی با اشاره به اینکه وزیر مصوبه‌ای اخذ کرده تا به بازنشستگان ۲۴ ساعته کلاس داده شود، افزود: اکنون بازنشستگان از این موضوع استقبال نمی‌کنند و فعالیتی در مدارس بر عهده ندارند زیرا ۲ سال است که پاداش خود را دریافت نکرده‌اند.

نماینده بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم در مجلس با بیان اینکه قانون مهرآفرین در مجلس مصوب شده، اما از سال گذشته اجرایی نشده است، تصریح کرد: به خرید خدماتی‌ها اجازه حضور در کلاس درس را نمی دهند، در واقع از ۲۲ هزار نفر که چهار هزار نفر از آنها معلم شده‌اند، بقیه بلاتکلیف هستند و اجازه حضور در کلاس درس را ندارند.

وحیدی در پایان ضمن اشاره به موضوع ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش و پرورش که با ۱۰۰ امضا در دستور کار مجلس بود، اظهار کرد: طی چند ماه گذشته اجازه داده نشد که این طرح در دستور کار قرار گیرد؛ البته ما نیز پیش‌بینی می‌کردیم که در مهرماه ۱۴۰۲ چه بلایی بر سر کلاس‌های درس می‌آید.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده و با اشاره به این نکته مهم که در این روزها از نمایندگان پیگیری می‌شود گفت: بنده شخصاً این موضوع را پیگیری می‌کنم و شخص وزیر آموزش و پرورش نیز حتما به این موضوع توجه کند، زیرا اولویت اول مدارس و تشکیل کلاس است و دانش آموزان نباید از درس عقب بیفتند.

لازم به ذکر است، مصطفی نخعی نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی روز گذشته نسبت به کمبود معلم در مناطق محروم معترض بوده و گفته است: «در هفته دوم مهر قرار داریم و تکمیل ظرفیت بلاتکلیفی بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها را همراه دارد. در کنار آن کمبود معلم علی الخصوص در مناطق محروم به شدت مشکل آفریده است و این درحالی است که سازمان سنجش نتایج آزمون آموزگاری آموزش و پرورش را دیر اعلام کرد.»

منبع: سلامت نیـوز