فوتبال سیاست‌زده، افول ورزش و شادابی جامعه
فوتبال سیاست‌زده، افول ورزش و شادابی جامعه

در خبرها داشتیم که وزیر امور خارجه گفته است، که بین ایران و عربستان سعودی توافقی وجود دارد که بازی سپاهان و الاتحاد در زمان مورد توافقی تکرار شود. در زیرنویس خبر امروز به این مسئله پرداخته ایم.

زیرنویسـخبر: بازی‌های فوتبال برای هوادار مانند اکسیژن است، در دنیای بدون توپ و دروازه نمی‌تواند نفس بکشد، در یک‌کلام سیاستی که بخواهد فراتر از ورزش باشد، زیان‌های جبران‌ناپذیری را به ارمغان می‌آورد.

در موضوع پیش‌آمده وزیر امور خارجه ایران به نحوی از برقرار بودن رابطه بین دو کشور ایران و عربستان حرف می‌زند گویا فوتبال سیاسی است! (توافق ایران و عربستان برای تکرار بازی سپاهان – الاتحاد)

آیا تخلفی در زمین فوتبال صورت‌گرفته است، که حضور و نقش سیاست خارجی را ضروری می‌کند؟

چرا شفاف بیان نمی‌شود که دلایل ورود و چانه‌زنی سیاسی چیست؟

به گزارش زیرنویس، اگر از پیش، مذاکراتی با AFC صورت‌گرفته و تعهدی برای شرایط برگزاری مسابقه سپرده‌اید، چرا خلف وعده و سپس بلیط‌فروشی کردید و هوادار را به ورزشگاه کشاندید؟

آن‌قدر از قبول مسئولیت و پاسخگویی به آن طفره می‌روید که نیندیشیدید؛ چرا مخاطب تلویزیونی پای مسابقه‌ای که قرار نبود برگزار شود نشسته است؟

مگر قوانین فیفا شفاف و گویا برای تمام شرایط عدم انجام مسابقه نیست؟ یا مگر لازم است ما چیزی را ثابت کنیم تا عربستان میزبانی ما را بپذیرد؟

آقای وزیر!
نمی‌دانیم کدام را خطاب دهیم ورزش یا امور خارجه؛

مسئول محترم!

زیر هر برگه‌ای را که امضا می‌زنید آبروی یک ملت در میان است؛ این دیگر چانه‌زنی ندارد قضاوت و تصمیمش پیش‌بینی‌شده و در قوانین فیفا آمده است؛ خواهشمند است موشکافانه و تخصصی مطالعه فرموده و حق مردم و ورزش ایران را به ثمن بخس ندهید.

  • نویسنده : گروه ورزش زیرنویس
  • منبع خبر : زیرنویس نیوز