هوش مصنوعی؛ از تولید محتوا تا خطر ربات‌های قاتل
هوش مصنوعی؛ از تولید محتوا تا خطر ربات‌های قاتل

معاون اسبق صدای رسانه ملی معتقد است ربات‌هایی که با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، می‌توانند به ابزاری خطرناک در دست گروه‌های تبهکار تبدیل شوند، باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی – حسن خجسته، کارشناس رسانه و معاون اسبق صدای رسانه ملی با اشاره به نقش فزاینده هوش مصنوعی در فرآیند‌های رسانه‌ای، این فناوری را عاملی برای […]


معاون اسبق صدای رسانه ملی معتقد است ربات‌هایی که با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، می‌توانند به ابزاری خطرناک در دست گروه‌های تبهکار تبدیل شوند،

باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی – حسن خجسته، کارشناس رسانه و معاون اسبق صدای رسانه ملی با اشاره به نقش فزاینده هوش مصنوعی در فرآیند‌های رسانه‌ای، این فناوری را عاملی برای تحول در تولید و پخش محتوا دانست، اما در عین حال نسبت به مخاطرات احتمالی آن هشدار داد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی می‌تواند سرعت تولید محتوا را افزایش دهد و کیفیت آن را ارتقا بخشد، گفت: این فناوری قادر است فرآیند‌هایی مانند ویرایش خبر، هدایت تهیه‌کننده و گوینده به سمت محتوای مورد نیاز و حتی آموزش اجرای برنامه را به شکل هوشمند انجام دهد.

خجسته افزود: هوش مصنوعی می‌تواند در تعیین اولویت‌های اطلاع‌رسانی نیز نقش مهمی ایفا کند و شیوه‌های انگیزشی ارائه محتوا را آموزش دهد؛ اما در کنار این مزایا، تهدید‌های قابل توجهی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان ایلان ماسک درباره «ربات‌های قاتل» اظهار کرد: این ربات‌ها که با هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، می‌توانند به ابزاری خطرناک در دست گروه‌های تبهکار تبدیل شوند، چرا که قدرت تحلیل رفتار انسان و شناسایی کامل او را دارند.

کد ویدیو

این کارشناس رسانه همچنین به دیدگاه‌های شوشانا زوبوف، استاد دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب «عصر سرمایه‌داری نظارتی» اشاره کرد و گفت: زوبوف معتقد است که گوگل به‌عنوان نماد سلطه دیجیتال، بر رفتار و مسیر انسان‌ها نظارت دارد. اگر بشر به درک درستی از خود و مسیر واقعی‌اش نرسد، ممکن است این مسیر را دیگران برایش تعیین کنند.

خجسته در پایان تأکید کرد: هوش مصنوعی همان‌قدر که می‌تواند به خدمت انسان درآید، در صورت بی‌توجهی، ممکن است به تهدیدی جدی برای آینده بشر تبدیل شود.

+

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید