رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به مأموریت این نهاد در زمینه محرومیتزدایی، از اجرای سه محور اصلی در حوزه آموزش و مدرسهسازی خبر داد. باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام قبادی – حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه مراسم پایان مراسم نا ایمن در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مأموریتهای جدی بنیاد در مسیر محرومیتزدایی، تمرکز […]
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به مأموریت این نهاد در زمینه محرومیتزدایی، از اجرای سه محور اصلی در حوزه آموزش و مدرسهسازی خبر داد.
باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام قبادی – حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه مراسم پایان مراسم نا ایمن در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مأموریتهای جدی بنیاد در مسیر محرومیتزدایی، تمرکز بر ارتقای زیرساختهای آموزشی در مناطق محروم کشور است. بر اساس اطلس محرومیتزدایی کشور، نقاط هدف شناسایی شده و اقدامات بنیاد بر اساس همین شاخصها طراحی شدهاند.
وی افزود: سه محور اصلی در این مسیر تعریف شده است؛ نخست و نوسازی مدارس ناایمن و فرسوده بهویژه در مناطق کمبرخوردار؛ دوم، تأمین تجهیزات، محتوای آموزشی و نیروی انسانی متخصص؛ و سوم، ایجاد فضایی در مدارس که حس هویت، افتخار ملی و انگیزه برای ساخت آینده را در دانشآموزان تقویت کند.
دهقان با تأکید بر اهمیت نگاه فراتر از ساخت فیزیکی مدرسه، اظهار کرد: هدف ما این است که مدارسی بسازیم که نماد فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی باشند. فضایی که دانشآموز در آن احساس تعلق به ایران داشته باشد و بداند میتواند نقشآفرین آینده کشور باشد.
رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به شناسایی مدارس فرسوده در سطح کشور گفت: مدارس ناایمن در اولویت قرار دارند و تلاش میکنیم در نقاطی که نیاز به بازسازی یا جابهجایی دارند، بهسرعت وارد عمل شویم.
تحلیل جامعهشناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج میکنند؟
لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهرههای مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی
به بهانه روز جهانی عصای سفیددیده نشدن رنج نابینایی/وقتی «عصای سفید» هم قربانی گزارشدهی میشود










































