تمایل ژاپن برای سرمایه گذاری در ایران
تمایل ژاپن برای سرمایه گذاری در ایران

نماینده ویژه سازمان تجارت خارجی ژاپن با اشاره به تمایل این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت: تابلوی جترو در ایران نگه داشته خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان – در نود و ششمین سالگرد روابط دیپلماتیک تهران و توکیو، رئیس کل سازمان توسعه تجارت و نماینده ویژه سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) با یکدیگر دیدار […]


نماینده ویژه سازمان تجارت خارجی ژاپن با اشاره به تمایل این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران گفت: تابلوی جترو در ایران نگه داشته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان – در نود و ششمین سالگرد روابط دیپلماتیک تهران و توکیو، رئیس کل سازمان توسعه تجارت و نماینده ویژه سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار نوبوتاکا نماینده ویژه سازمان تجارت خارجی ژاپن چترو، با اشاره به روابط دوستانه دو کشور گفت: تحریم‌ها رابطه تجاری ما کمرنگ کرده است و ما به‌شدت از این موضوع ناراحت هستیم؛ از این‌رو می‌خواهیم در نوع فعالیت خود در ایران بازنگری و تغییراتی ایجاد کنیم که نتایج آن امیدبخش باشد.

وی با بیان اینکه ژاپنی‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند، گفت: در انگیزه ما برای سرمایه‌گذاری در ایران تغییری صورت نگرفته است.

نماینده ویژه سازمان تجارت خارجی ژاپن با تصریح بر علاقه‌مندی دولت و سرمایه‌گذاران ژاپنی برای ورود به ایران، افزود: تابلوی جترو در ایران نگه داشته خواهد شد تا شرکت‌هایی ژاپنی که تمایل دارند در ایران فعالیت کنند، بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند.

تمایل ایران برای بهره گیری از تجارب جترو در حوزه صادرات

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این دیدار گفت: همکاری‌های سازمان توسعه تجارت ایران با سازمان توسعه تجارت خارجی ژاپن خوب و اثرگذار است و ما تمایل داریم که از تجربیات شما در زمینه تجارت بهره بگیریم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بهره‌گیری از دانش و تجربه ژاپن در معرفی کالا‌های تولیدی و روش‌های حمایتی مورد نظر است، با تاکید بر علاقه‌مندی ایرانیان از کیفیت کالای ژاپنی، گفت: ایران تمایل دارد که میزبان کارشناسان فنی جترو در ایران به منظور فراگیری از تجربیات آنها باشد.

در این دیدار امیر روشن‌بخش معاون ارتقای کسب‌وکار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به بهره‌گیری ایرانیان از تجربیات شرکت‌های ژاپنی، گفت: ظرفیت خوبی در حوزه خدمات فنی و مهندسی برای کشور ایجاد شد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و انتقال فناوری خارج از مباحث تحریم است و از این رو می‌توانیم ارتباط خود را حفظ و این ظرفیت را در کشور تجمیع کنیم.

منبع: سازمان توسعه تجارت

+

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید