فلسطین نه‌تنها مسئله جهان اسلام، بلکه برای تمام جهانیان است
فلسطین نه‌تنها مسئله جهان اسلام، بلکه برای تمام جهانیان است

فلسطینیان دهه‌هاست مظلومانه از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم شده‌اند با آنکه ساکت ننشسته و با شیوه‌های گوناگون برای احقاق حق خود اقدام کرده‌اند؛ ولی چه سود! میخ آهنی فرو نرود در سنگ. وقتی مبنا بر حذف ملتی باشد نه صدایی شنیده و نه حرکتی دیده می‌شود.

زیرنویس، گروه سیاست- هفتاد و اندی سال است که از یک فاجعهٔ انسانی می‌گذرد و یک بام و دو هوای سیاست، ناجوانمردانه حق حیات را از فلسطین سلب کرده؛ تا جایی که هیاهوی تبلیغات و پروپاگاندای رسانه‌ای؛ جای ظالم و مظلوم را به‌سادگی تغییر داده است.

 جنایتی که روزگاری از آن به‌دروغ برای مظلوم‌نمایی استفاده و دلیلی شد که به‌اجبار فلسطین به اشغال یهودیان در آید؛ از همان روزهای نخست به فجیع‌ترین شکل ممکن در خانه‌های مردم فلسطین به واقعیت نشست؛ به‌طوری که اکنون در سکوت جوامع انسانی، به نسل‌کشی انجامیده است.

 مهاجرت، اتفاق جدیدی نیست و تاریخ از این دست حوادث، فراوان داشته است؛ در حال حاضر هم بسیاری از کشورهای جهان پذیرای قومیت‌ها و ملیت‌های دیگر در نقش‌های متخصص، دانشجو، نخبه، کارگر و… هستند؛ اما کدام کشور یا ملت اجازه می‌دهد این مهاجران بتوانند کشور مستقلی را برای خود در دل آن ایجاد کنند؟ چه استدلال و ماده‌قانونی اجازه داده است کشوری، خالی از سکنه شود تا گروهی در آن، کشوری جدید پدید بیاورند؟ و تمام قوانین انسانی و بشری را به سخره بگیرند و کسی هم‌توان و جرئت اظهارنظر و انتقاد به آن را نداشته باشد؟

 وقتی دلسوزی و محبت کشورهای مدعی حقوق بشر گُل می‌کند، چرا تبعاتش را جهانیان باید بپردازند و خرج از کیسه مهمان می‌شود؟ آنان که حتی حاضر به خرج‌کردن منفعتی که از پشت پرده این حوادث کرور، کرور صید می‌کنند نیستند و ملت‌ها را گاو شیرده می‌بینند.

 به گزارش زیرنویس، فلسطینیان دهه‌هاست مظلومانه از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم شده‌اند با آنکه ساکت ننشسته و با شیوه‌های گوناگون برای احقاق حق خود اقدام کرده‌اند؛ ولی چه سود! میخ آهنی فرو نرود در سنگ. وقتی مبنا بر حذف ملتی باشد نه صدایی شنیده و نه حرکتی دیده می‌شود.

 اکنون زمانه‌ای دگر آمده، مردمی که بین زندگی و مرگ خود فرقی نمی‌دیده‌اند به آخرین دستاویز خود دست‌برده و بر متجاوزان یورش برده‌اند. حال سزاوار است به‌خاطر این حق طبیعی بازخواست شوند؟ یا انصاف است بابت آن جریمه بپردازند؟ وجدان تنها محکمه‌ای است که قاضی نمی‌خواهد.

 انتظاری که فلسطین از ملت‌ها دارد درک روزمرگی ساکنین غزه و کرانه باختری و.. است؛ آنها چیزی ندارند که در امدادرسانی اهم و مهمی برقرار باشد از آنها حتی حمایت کلامی دریغ می‌شود، فاجعه انسانی یا نسل‌کشی خود گویای وخامت اوضاع است به‌طوری که صدای همه دلسوزان را بلند کرده است.

 وقتی فضائل انسانی به‌سادگی دفن می‌گردد و خبائث شیطانی جای آن را می‌گیرد؛ انسانیت به افول و انحطاط کشیده می‌شود، آنگاه ننگی بر تارک جهان می‌نشیند تا آیندگان تاریخ را قضاوت کنند و آن روز این قساوت‌ها به‌پای همهٔ جهانیان نوشته خواهد شد؛ این‌چنین است که فلسطین نه‌تنها مسئله اسلام بلکه حتی فراتر از آن برای جهانیان است.