راه اندازی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی در آینده ای نزدیک
راه اندازی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی در آینده ای نزدیک

فرمانده کل انتظامی کشور امنیت و اقتصاد را مستلزم هم دانست و از راه‌اندازی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش زیرنویس، سردار احمدرضا رادان در اولین اجلاس جهادگران اقتصادی ایران با عنوان همگامان پلیس امنیت اقتصادی (همپا)، گفت: امنیت و اقتصاد مستلزم هم هستند چراکه کشوری می‌تواند در حوزه امنیت حرفی برای گفتن داشته باشد که در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: اگر کشوری در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن داشته باشد ولی سرمایه گذاران در آن کشور احساس امنیت نکنند هم سرمایه اقتصادی و هم امنیت از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه بخشی از جرایم ریشه در مشکلات اقتصادی دارد، افزود: پلیس و سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان در کنار هم و باهم می‌توانیم موفق باشیم.

فرمانده کل انتظامی درباره نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران افزود: همه تلاش ما در همین جهت یعنی حمایت از سرمایه گذاران معطوف است.

سردار رادان افزود: قاچاق نه‌تنها به سرمایه‌گذار ضربه می‌زند بلکه تبعات منفی زیادی بر اقتصاد کشور دارد. ما و همکارانمان در پلیس امنیت اقتصادی و فرماندهانی که در مرزها مستقر هستند هم‌قسم شده‌ایم تا سال ۱۴۰۲ سال سختی برای قاچاقچیان کالا باشد و سعی داریم به پیمانمان عمل کنیم.

وی افزود: اگر بتوانیم همین مانع کالای قاچاق را با مسیرهای مختلف از مقابل سرمایه‌گذاری که دارد کار تولیدی می‌کند برداریم، یعنی بالاترین حمایت را انجام داده‌ایم.

فرمانده فراجا تاکید کرد: جنس قاچاقی که کشف می‌شود ، اگر وارد بازار عرضه قرار بگیرد بازهم آن ضربه را به تولیدکننده و درنتیجه اقتصاد کشور وارد خواهد آورد.

وی ادامه داد: جنس قاچاقی در کشور کشف و ضبط می‌شود و امکان صادرات آن میسر نباشد باید معدوم شود چراکه عرضه آن در بازار باعث کاهش تقاضا شده و در نتیجه تولیدکننده متضرر خواهد شد و در ادامه این روند باعث اخراج کازیرنویسن می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امسال با حمایت قوه قضائیه ۱۳۰۰ تن از انواع کالای قاچاق با ارزش ۵ هزار میلیارد تومان به آتش کشیده شد و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد قاچاقچیان ناامید خواهند شد.

سردار رادان افزود: ما اعتقاد داریم حوزه اقتصاد برای حمایت نیازمند بگیروببند و مچ‌گیری نیست ما در خدمت سرمایه‌گذار سالم هستیم تا دستانش را بگیریم و در راستای رفع موانع و مشکلات از هر مسیری که امکانش وجود دارد به او کمک کنیم و این مهم را در دستور کار داریم.

وی در ادامه از راه‌اندازی ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این ستاد خبری با شماره ۰۹۶۳۰۰ به‌صورت رایگان در اختیار هم‌وطنان عزیز خواهد بود تا بتوانیم از سراسر کشور اخبار را دریافت و بررسی نماییم.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان با اشاره به تعدادی از سرمایه‌گذاران که از چرخه قاچاق آگاه می‌شوند اما حمیتی برای برخورد با این چرخه قاچاق ندارند، گفت: اگر قرار بر برخورد پلیس است شما هم باید در این زمینه به ما کمک کنید تا بتوانیم دست قاچاقچیان را از اقتصاد کشور کوتاه نماییم.

سردار رادان در ادامه با اشاره به بمباران غزه گفت: روزهای تلخ غزه را پشت سر می‌گذاریم، تلخ از این حیث که مردم بی‌دفاع و کم دفاع در برابر هجمه‌ای از توطئه‌ها این چند روز دارند با همه مشکلات جهاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه جریان مقاومت و توانسته‌ پوزه استکبار را به خاک بکشاند، افزود: غم از دست دادن مبارزان و مجاهدان و مردم غم بزرگی است که هیچ‌گاه نمی‌توان آن‌ها را فراموش کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای امنیت که هیچ‌گاه فراموش‌شدنی نیست، تصریح کرد: شهدای زیادی را تقدیم این انقلاب کرده‌ایم و محصول همه این شهادت‌ها پیروزی بود و هیچ‌گاه نمی‌توانیم یاد شهدا را از دست بدهیم و آن‌ها را فراموش کنیم.

منبع خبر: رکنـا