زیباترین جاده های پاییزی جهان
زیباترین جاده های پاییزی جهان

زیباترین جاده های پاییزی دنیا برای دیدن زیباترین رنگها در آفرینش خداوند را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد.

زیباترین جاده های پاییزی دنیا برای دیدن زیباترین رنگها در آفرینش خداوند به همراه مجموعه عکس از زیباترین جاده های پاییزی واقعی که هوش از سرتان می برد، را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. با شروع فصل پاییز تغییر رنگ برگ درختان و خنکی هوا آدمی بیشتر به سمت تماشای این طبیعت زیبا جذب می شود .در فصل پاییز نمایشی از رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد در سراسر دنیا برپا می‌شود. مناظری تماشایی از درختان برای هر بازدیدکننده‌ای جذاب است. با زیرنویس همراه باشید تا با این زیبایی ها بیشتر آشنا شوید.

پنسیلوانیا 1 800x498 زیباترین جاده های پاییزی دنیا

بزرگراه میلیون دلار، کلرادو

پاییز کلرادو (Colorado) بسیار شگفت‌انگیز است حتی نام خودش را دارد:‌ تابستان هندی! درخت‌های صنوبر که در راستای این جاده هستند در این زمان از سال رنگ‌های سرخ آتشی، نارنجی و زرد دارند که این مناظر چشم‌نواز لذت رانندگی را دوچندان می‌کند.
%name زیباترین جاده های پاییزی دنیا

کوهستان های بلو ریج در جورجیا

شاید فکر کنید که نمای ریزش برگ درختان تنها در نیوانگلند زیبا باشد. اما قسمت های جنوبی ایالات متحده نیز در فصل پاییز نماهای رنگارنگ منحصربفردی دارند. بدین ترتیب در هوای گرم تر جورجیا نسبت به مناطق شمالی تر در فصل پاییز، هیچ چیز نمی تواند بهتر و جذاب تر از یک سفر جاده ای باشد. برای شروع این سفر جاده ای به جاده های فرعی زیبای منطقه راسل براستون در بخش شمالی ایالت جورجیا بروید. که شما را از کوهستان های بلو ریج و رودخانه چاتاهوچی عبور خواهد داد.

در شهر کوهستانی هلن که از روی یک روستای بسیار زیبای باواریایی ساخته شده توقف کنید تا در جشن اکتبر مخصوص این منطقه شرکت نمایید. سپس به براستون بالد بروید، که غنی ترین طبیعت جورجیا را دارد. بهترین مکان برای تماشای برگ ریزان رنگارنگ پاییزی است. سپس در شهر کوهستانی و قدیمی کلایتون که بازارها، نمایشگاه ها و رستوران های سنتی آن مشهور هستند توقفی کوتاه داشته باشید. پس از آن می توانید در پارک جنگلی ملی چاتاهوچی-اوکونی در همان حوالی یا باغ های انگور جورجیا گشتی بزنید.

مهمانخانه بیچ وود، یک مهمانخانه کلبه ای بسیار کوچک است که نوشیدنی هایی بسیار منحصربفرد را در فصل پاییز برای مهمانان خود سرو می کند. بعد از آن به سمت شرق بروید و از پارک ملی تالولا گورج دیدن کنید. جایی که می توانید یک شکاف هزار فوتی که در طی میلیون ها سال توسط رودخانه تالولا ایجاد شده را به چشم ببینید. در ماه نوامبر، بازدید کنندگان می توانند در این منطقه کوهنوردی کرده و رها سازی آب در این رودخانه که هر سال دو بار انجام شده و قایقرانان اب های خروشان بسیاری را به این منطقه می کشاند تماشا کنید.

%name زیباترین جاده های پاییزی دنیا

پل زنجیر (Chain) در بوداپست

پاییز بهترین زمان برای دیدن و پیاده‌روی در شهر بوداپست است. نه‌تنها به‌خاطر اینکه شهر با رنگ‌های گرم پاییزی زنده است. بلکه دما تا آخر آبان ماه حدود ۲۱ درجه باقی می‌ماند. پایتخت مجارستان، به لطف اسپاهای معروفش عنوان شهر حمام‌ها را به خود گرفته است. حمام‌های گرم و بی‌نظیرش قدرت شفابخشی دارند که خستگی سفر را از بدن‌تان بیرون می‌برد.

%name زیباترین جاده های پاییزی دنیا

زیبایی های بی حد و حصر رود آیلند

تجربه ای دیگر در سفرهای جاده ای پاییز در رود آیلند، کوچکترین ایالت کشور رقم خواهد خورد که فعالیت های متعددی در آن بدون نیاز به طی مسافت های طولانی رخ خواهد داد. با بهترین سایت رزرو هتل هوشمندانه سفر کنید و سفر جاده ای هیجان انگیز خود در این ایالت را از نیوپورت آغاز نمایید. جایی که خودروهای پدالی مسیرهای راه آهن های قدیمی را در طی یک تور یک ساعته طی خواهند کرد. سپس به سمت بریستول بروید تا از چندین قلعه و عمارت باستانی دیدن نمایید. پس از آن منظره زیبای جک- اُ- لنترن در باغ وحش و پارک راجر ویلیامز به نظاره بنشینید.

می توانید سفر با زیپ لاین را در این منطقه در طول شب تجربه کنید که شما را به عبور از روی هزاران سازه غول پیکر باستانی خواهد برد. در آخر به سمت وون سوکت بروید تا مسیرهای آبی دره بلک استون را با قایق های رودخانه ای تجربه کنید. که تنها در ماه اکتبر در پارک کلد اسپرینگ ممکن خواهد بود.

رود آیلند زیباترین جاده های پاییزی دنیا

جاده کوه سبز، ورمونت

ایالت ورمونت که ۸۰ درصد آن را جنگل پوشانده در فصل پاییز همانند مکان مقدسی برای رنگ‌های پاییزی است. این جاده ۳۶۰ کیلومتری که شامل کوه‌های شیب‌دار، دره‌های خیس، مراتع سبز، مزارع و جنگل‌ها می‌شود، در فصل پاییز سراسر پوشیده از رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز است.

%name زیباترین جاده های پاییزی دنیا

پارک ملی دره جیوژایگو، چین

پارک ملی دره جیوژایگو، واقع در استان سیچوآن چین است که ۹ روستای تبت را در برگرفته است. این منطقه جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند حیوانات نابالغ مانند پاندای غول‌پیکر، میمون‌های طلایی و بزکوهی سیچوآن و همچنین سایه‌های قرمز، زرد و نارنجی را روی درختان جنگل در ماه‌های ‌پاییزی مشاهده کنند.

%name زیباترین جاده های پاییزی دنیا

دریاچه های زیبای نیویورک

به خارج از شهر بروید و منطقه فینگر لیگس را برای تماشای برگ ریزان پاییزی و نمایی آرامش بخش از مناطق روستایی نیویورک به نظاره بنشینید. از شهر شروع کنید و به سمت پنسیلوانیا بروید. در مسیر خود در پارک های ایالتی گولدزبورو و توبی هانا توقف کنید. از مسیر انحرافی به دهکده جیم ثورپ بروید، دهکده ای در پنسیلوانیا که به خاطر مناظر زیبای کوهستانی و معماری منحصر بفرد خود «سوییس ایالات متحده» نامیده می شود.
در مدتی که در شهر حضور دارید، برای کوهنوردی به دره لهیگ بروید یا از خط آهن زیبای لهیگ گورج و روستای اکلی ماینر دیدن کنید.

سپس در تور فینگر لیکس نزدیک منطقه ایتاکا شرکت کنید، جایی که می توانید در مهانخانه های تاریخی آرورا بمانید، از مزارع انگور دیدن کنید یا به کوهنوردی و پیاده روی بپردازید.

دریاچه های نیویورک زیباترین جاده های پاییزی دنیا

طبیعت وحشی پنسیلوانیا

در جنوب پنسیلوانیا برای دیدن جنگل ها و کوه ها و دیگر مناظر طبیعی و آرامش بخش از مسیر تاریخی شماره ۶ استفاده کنید. از مسیر انحرافی برای سفر به سنت ماریس بروید. همچنین می توانید از جاده الک کانتی استفاده کنید، جاده ای ۷۶ مایلی که از میان طبیعت وحشی پنسیلوانیا و گله های بزرگ گوزن شمالی منطقه خواهد گذشت. همچنین می توانید در پارک ایالتی ورلدز اند برای کمپ زدن استفاده کنید یا در کلبه های آن اقامت داشته و سپس در مسیر کوهنوردی لویال سوک قرار گرفته و از جنگل ها و رنگ های متنوع درختان این منطقه نهایت لذت را ببرید.

پنسیلوانیا زیباترین جاده های پاییزی دنیا

نورث کانوی، نیوهمپشایر

شاخ و برگهای نورث کانوی به قدری زیادند که جلوی راه شما را می گیرند. با این وجود باز هم می توانید برخی از زیباترین صحنه ها را بدون شلوغی در نیوانگلند شاهد باشید. نکته حرفه ای: در اواسط هفته به این شهر بروید و صبح زود در بزرگراه Kancamangus رانندگی کنید. در بین راه در Rocky Gorge Scenic Area توقفی داشته باشید و سپس یک دل سیر از پنکیک های Flapjack’s بخورید. هتل رزرو نکنید، از سایت AirBnB خانه اجاره کنید تا در طول اقامتتان، حس و حال افراد محلی را احساس کنید.

نورث کانوی، نیوهمپشایر زیباترین جاده های پاییزی دنیا

هایلندز اسکاتلند

هایلندز واقع در اسکاتلند دارای خیره‌کننده‌ترین و نفس‌گیرترین صحنه‌های پاییزی است. پاییز بهترین زمان برای نشان دادن حیات‌وحش این منطقه است. به‌عنوان مثال گوزن قرمز، خوک آبی خاکستری، قو و غازها در این فصل بیشتر خود را نشان می‌دهند.

%name زیباترین جاده های پاییزی دنیا

کبک کانادا

اواخر شهریور تا اواسط مهر ماه قطعا بهترین زمان برای دیدن شاخ و برگ‌های پاییزی کبک (Quebec) در کانادا است که در سراسر آن پخش شده است. انگار که تمام کبک را با انواع رنگ‌های گرم قرمز، نارنجی و زرد نقطه‌گذاری کرده‌اند. به‌عنوان یک تجربه منحصربه‌فرد می‌توانید برای مدتی در خانه‌های درختی در این منطقه اقامت کنید.

%name زیباترین جاده های پاییزی دنیا

جاده اسالم به خلخال ایران یکی از زیباترین جاده های پاییزی

جاده گردشگری اسالم به خلخال که شهرستان خلخال در استان اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می کند به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت امروز به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی ایران شناخته شده که یکی از معروف ترین مسیرها در بین کوهنوردان و طبیعت گردان نیز است.

در این منطقه علاوه بر چشم اندازهای زیبای دشت های سر سبز و دره های مه آلود کلبه های کوچکی وجود دارد که پذیرای مسافران و گردشگران است.

اسالم به خلخال 800x534 زیباترین جاده های پاییزی دنیا