پلیس فتا: مراقب کلاهبرداری با عنوان «کاریابی اینترنتی» باشید
پلیس فتا: مراقب کلاهبرداری با عنوان «کاریابی اینترنتی» باشید

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت:مجرمان با جعل نام شرکت‌ها و مؤسسات معتبر، تحت عناوینی مانند استخدام قطعی، اقدام به دریافت وجه از متقاضیان می‌کنند. باشگاه خبرنگاران جوان– سرهنگ جواد مختاررضایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا درباره آگهی‌های برخی سودجویان با عنوان کاریابی اظهار کرد: در روز‌های اخیر مشاهده شده است افرادی سودجو […]

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت:مجرمان با جعل نام شرکت‌ها و مؤسسات معتبر، تحت عناوینی مانند استخدام قطعی، اقدام به دریافت وجه از متقاضیان می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان– سرهنگ جواد مختاررضایی، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا درباره آگهی‌های برخی سودجویان با عنوان کاریابی اظهار کرد: در روز‌های اخیر مشاهده شده است افرادی سودجو با سوء‌استفاده از نام شرکت‌ها، مؤسسات و حتی سایت‌های کاریابی معتبر، اقدام به فریب کاربران و دریافت وجه از متقاضیان کار می‌کنند.

وی افزود: این مجرمان سایبری با وعده‌هایی نظیر استخدام قطعی، اعزام فوری به کار، پرداخت هزینه ثبت‌نام، صدور کارت ورود به کار یا بررسی مدارک، از افراد می‌خواهند مبالغی را به حساب‌های شخصی واریز کنند، در حالی که چنین درخواست‌هایی هیچ مبنای قانونی ندارد.

سرهنگ مختاررضایی ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند که واریز هرگونه وجه تحت عنوان هزینه بررسی مدارک، آزمون، مصاحبه، ثبت‌نام یا تضمین شغلی، نشانه‌ی کلاهبرداری است.

سرهنگ مختاررضایی در پایان از مردم خواست هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.fata.gov.ir یا مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.

«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر ۲۹ آذر ۱۴۰۴

واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسم‌ها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید