ساخت ۵۷ درصد از بازار‌های میوه و تره‌بار در محلات کم برخوردار
ساخت ۵۷ درصد از بازار‌های میوه و تره‌بار در محلات کم برخوردار

مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از راه‌اندازی ۵۷ درصد از بازار‌های میوه و تره‌بار شهر تهران در محله‌های کمتر برخوردار خبر داد. باشگاه خبرنگاران جوان– به گزارش روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ فاطمه باقری با بیان اینکه توزیع فضای بازار‌ها و میادین در […]

مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از راه‌اندازی ۵۷ درصد از بازار‌های میوه و تره‌بار شهر تهران در محله‌های کمتر برخوردار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان– به گزارش روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ فاطمه باقری با بیان اینکه توزیع فضای بازار‌ها و میادین در سطح شهر تهران به گونه‌ای عادلانه صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر حدود ۵۷ درصد از فضای میادین و بازار‌های سازمان در مناطق پایین شهر و در محلات کم برخودار واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع باعث می‌شود که خدمات‌دهی سازمان، محلات کم‌برخوردار شهر تهران را بیشتر پوشش دهد، افزود: سازمان میادین اکنون در ۲۴۸ محله از مجموع ۳۵۱ محله تهران دارای مرکز عرضه است. علاوه بر آن، مرکز عمده فروشی میوه و تره‌بار (میدان مرکزی)، ۳ مرکز عمده عرضه دام زنده بهداشتی و همچنین ۴ مرکز عمده فروشی مواد پروتئینی بهمن، پیروزی، آزادی و بعثت و همچنین ۱۹ میدان از مراکز اصلی سازمان محسوب می‌شوند.

مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: بازار‌های سازمان میادین بیش ۷۰ درصد محلات سطح تهران را پوشش داده است و از نظر میزان فروش، سازمان حدود ۵۴ درصد از سهم بازار تهران را به خود اختصاص داده است.

باقری درباره استراتژی سازمان میادین در رابطه با توسعه بازار‌های میوه و تره‌بار در شهر تهران یادآور شد: سازمان میادین هر ساله در خصوص محله‌های در اولویت برای ساخت بازار از جهت تراکم جمعیت، تعداد خانوار و پتانسیل افزایش بازار در هر منطقه به صورت مجزا مطالعاتی انجام می‌هد. در این میان محله‌های دارای اولویت جهت معرفی زمین از سوی مناطق به هر منطقه معرفی و مطابق شاخص‌های مکانیابی در اولویت برنامه‌ریزی سازمان میادین قرار می‌گیرد. 

مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و مهندسی فرایند سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در پایان گفت: برای اینکه بازار‌های محله‌ای توسعه پیدا کند تا دسترسی را برای شهروندان آسان کند؛ فاصله‌ای که برای بازار‌ها در محله‌ها در نظر گرفته شده به طورمیانگین حدود ۱ کیلومتر است.


منبع: باشگاه خبرنگاران

این خبر از سایت منبع نقل شده و پایگاه خبری زیرنویس در قبال محتوای آن مسئولیتی ندارد. در صورت نیاز، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا بررسی گردد.

«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر ۲۹ آذر ۱۴۰۴

واکاوی پیامدهای فرهنگی و اجتماعی حذف کودکان از مراسم‌ها«از کودکان در مراسمی دیگر پذیرایی می‌شود»؛ جمله ای شیک، اما ویرانگر

ازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟ ۲۲ آذر ۱۴۰۴

تحلیل جامعه‌شناختی کاهش ازدواج و فرزندآوری در ایرانازدواج؛ از اجبار اجتماعی تا انتخاب فردی: چرا برخوردارها کمتر ازدواج می‌کنند؟

چهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی ۱۷ آبان ۱۴۰۴

لزوم تمرکز بر خدمت به جای زندگی خصوصیچهره‌های مشهور و القای مصرف گرایی و مصرف زدگی

زیرنویس را در شبکه‌های اجتماعی همراهتان داشته باشید