وزیر آموزش و پرورش گردش مالی مافیای کنکور را لو داد
وزیر آموزش و پرورش گردش مالی مافیای کنکور را لو داد

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق گفته برخی افراد ۷۰هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور در کشور است.

 

به گزارش زیرنویس، اطلاعات نوشت: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که در سال آینده تأثیر قطعی معدل در کنکور به ۵۰درصد می‌رسد و برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم امتحانات نهایی هماهنگ برگزار می‌شود، افزود: طبق گفته برخی افراد، ۷۰هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور در کشور است.
رضا مراد صحرایی در نشست با دانش‌آموزان استان اصفهان، گفت: در آموزش و پرورش تلاش می‌شود استعداد دانش‌آموزان ایران شکوفا شود، طبق مصوبه انجام شده، در سال آینده تأثیر قطعی معدل در کنکور به ۵۰درصد می‌رسد و برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم امتحانات نهایی هماهنگ برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان باید بدانند امتحانات نهایی به منظور عادلانه بودن شرایط برای تمامی دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و به منظور رعایت عدالت در نمره‌دهی، برگه پاسخ‌های دانش‌آموزان توسط مدرسان آن‌ها تصحیح نخواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از نتایج اقدامات انجام شده برای کنکور، پذیرش دانش‌آموزان سراسر کشور در دانشگاه‌های خوب بود و این موضوع نتیجه قرار نگرفتن کنکور به تنهایی به‌عنوان مبنا برای ورود به دانشگاه‌ها است، نقش کنکور به‌عنوان یک عامل اصلی کم‌رنگ‌تر می‌شود و آنچه که مبنای امتحانات کل دانش‌آموزان است، کتب درسی است.

صحرایی با اشاره به این که طبق گفته برخی افراد ۷۰هزار میلیارد تومان گردش مالی مافیای کنکور است و برخی توقع دارند آینده دانش‌آموزان را به خاطر منافع آن‌ها به خطر بیندازیم، توضیح داد: در جهت اجرای هرچه بیشتر برنامه‌هایی پرورشی، اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت در دستور کار قرار گرفته است و امسال یک میلیون نفر در این اردوها شرکت خواهند کرد که این عدد فقط یک شانزدهم دانش‌آموزان را فرا می‌گیرد.

وی تاکید کرد: مساله مشارکت خانواده‌ها در مسائل پرورشی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است و باید برای والدین اهمیت داشته باشد که فرزند آن‌ها چگونه تربیت می‌شود و در پی حضور و مشارکت والدین در امور مذکور هیچ مربی پرورشی حرف ناحسابی به دانش‌آموزان نخواهد زد.

منبع: اطلاعات انلاین