شناسایی ۱۸۰۰باند سرقت در کشور
شناسایی ۱۸۰۰باند سرقت در کشور

رییس پلیس آگاهی فراجا از شناسایی ۱۸۰۰ باند سرقت در کشور خبر داد.

به گزارش زیرنویس،سردار محمد قنبری با اشاره به کاهش ۲.۵ درصدی سرقت‌های مهم در کشور، اظهار داشت: طی ۷ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش سرقت و همچنین افزایش کشفیات در حوزه مأموریت‌های پلیس آگاهی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بهترین عملکرد کشف مربوط به سرقت اتومبیل با ۸۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل است، افزود: در این مدت کشفیات سرقت‌های مهم ۱۲ درصد و سرقت‌های خرد ۴۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مثبت کارآگاهان در ۷ ماهه سال جاری و شناسایی و دستگیری سارقان، کنترل مجرمان و سایر اقدام‌های تخصصی و فنی آمارها حاکی از آن است که در سایر سرقت‌های تأثیرگذار مانند سرقت منزل، مغازه، اماکن، کیف قاپی، تحت پوشش مأمور و … نیز با روند کاهشی وقوع همراه بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ۷ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل مجموع کشفیات سرقت ۲۸ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: از لحاظ فاصله زمانی وقوع تا کشف جرایم سرقت نیز کاهش چشمگیری داشته‌ایم.

این مقام بلند پایه انتظامی تصریح کرد: بیش از ۵۸ درصد از مجموع سرقت‌های واقعه در کشور مربوط به سرقت‌های خرد است که اغلب توسط معتادان ولگرد و متجاهر به وقوع می‌پیوندد.

وی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۳۸۵ هزار قلم انواع اموال مسروقه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی کشف شده است، گفت: قریب به ۳۴۰ هزار قلم از این اموال به مال باختگان بازگردانده شده است.

سردار قنبری عنوان کرد: استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های کارآگاهان بازنشسته، راه‌اندازی گشت ضربت پلیس آگاهی فراجا در شهرهای هدف و مراکز استان‌ها، اجرای طرح هدفمند عملیاتی دستگیری سارقان تحت تعقیب و متواری، رصد و مبارزه با فروش لوازم و قطعات مسروقه خودرو در فضای مجازی از جمله مهم‌ترین اقدام‌های مهم این پلیس تاکنون بوده است.

وی گفت: طی این مدت بیش از ۱۲۲ طرح عملیاتی مبارزه با سارقان و مالخران به صورت سراسری در کل کشور، منطقه‌ای و یا مقطعی در سطح استان‌های هدف (مقطعی، عملیاتی و منطقه‌ای) با هدف شناسایی و دستگیری سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار به خصوص سارقان به عنف، زورگیر، متواری و تحت تعقیب اجرا که بیش از یک هزار و ۸۰۰ باند فعال در امر سرقت در استان‌های سراسر کشور متلاشی شده است.

منبع: مـهر