هشدار بازوی مشورتی مجلس و دولت: گروه هایی از مردم به زیر خط فقر سقوط می کنند
هشدار بازوی مشورتی مجلس و دولت: گروه هایی از مردم به زیر خط فقر سقوط می کنند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: برخی از مردم به حداقل خدمات سلامت هم دسترسی ندارند و گروه‌هایی از مردم هم به‌دلیل مخارج بالای سلامت دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند و حتی به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.

 

 

به گزارش زیرنویس، اطلاعات به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس نوشت: بابک نگاهداری درنشست تخصصی «عدالت در سلامت» با اشاره به اینکه امروزه بی عدالتی در حوزه سلامت به یکی از چالش‌های پیش روی دولت‌ها تبدیل شده‌است، گفت: در حالی که برخی افراد به‌راحتی از خدمات پیشرفته و گرانقیمت بهره‌مند می‌شوند، برخی از مردم به حداقل خدمات سلامت هم دسترسی ندارند و گروه‌هایی از مردم هم به‌دلیل مخارج بالای سلامت دچار مشکلات اقتصادی می شوند و حتی به زیر خط فقر سقوط می‌کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: عدالت در سلامت‌محور اصلی اسناد بالادستی و برنامه‌های اجرایی نظام سلامت در طول سال‌های گذشته بوده است .و باوجود همه تلاش‌های صورت گرفته دراین زمینه ، شواهدی مانند پرداخت مستقیم ازجیب برای خدمات سلامت، توزیع نامتوازن زیرساخت‌های فیزیکی و منابع انسانی در کشور نشان می‌دهد که همچنان با وضع مطلوب در این حوزه فاصله داریم.

علیرضا اولیایی منش رئیس مرکز تحقیقات عدالت در سلامت هم در این نشست اظهارداشت:   در وضع کلی شاخص‌های سلامت، پس از پیروزی انقلاب، رو به پیشرفت بوده‌ ، اما وقتی به گستردگی امکانات نگاه می‌کنیم، تفاوت‌های فاحشی در بعضی شاخص‌ها مثل شاخص امید به زندگی، گزارش مرگ و میر در استان‌های کشور و مرگ و میر در هزار تولد، می‌بینیم .

سامان یوسف وند عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران،غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،سعید جاودان سیرت سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،جهانگیر عبدی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام وحبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  هم مطالبی را بیان کردند.

منبع: اطلاعات انلاین