۲۵هزار نیرو به مراکز درمانی کشور اضافه می‌شوند
۲۵هزار نیرو به مراکز درمانی کشور اضافه می‌شوند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۴۰۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در سطح کشور و به ویژه در مناطق محروم سازماندهی‌ شده‌اند و با برگزاری آزمون استخدامی، ۲۵ هزار نفر به مراکز درمانی کشور اضافه می‌شود.

به گزارش زیرنویس، سعید کریمی، شامگاه(شنبه،۲۱ آبان) در جمع خبرنگاران در کاشان اظهار کرد: کاشان به لحاظ درمانی نسبت به کل کشور، شرایط بهتری دارد و سهم کاشان در این دوره، ۲۳ پزشک متخصص و هفت پزشک فوق تخصص پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: رویکرد این وزارتخانه برای دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگ مانند کاشان این است که از طریق استخدام و به کارگیری هیات علمی بتوانیم جذب نیروهای تخصص و فوق‌تخصص را فراهم کنیم زیرا این مراکز، پزشک تربیت می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تأکید کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام مرکزهای درمانی دولتی تازه تأسیس و بخش‌هایی که جدید ساخته می‌شوند را رایگان تجهیز می‌کند تا در خدمت مردم ایران باشند.

وی افزود: کاهش فرانشیز و نپرداختن از جیب مردم با هدف عدالت و تعالی نظام سلامت از رویکردهای این وزارتخانه است که در این طرح با شیوه‌نامه‌ای که ابلاغ شده، بستری نزدیک به ۳۰ میلیون نفر از طریق نظام ارجاع در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد شد و کارهای فنی این طرح در حال انجام است.

کریمی گفت: در نیمه نخست سال جاری، دو هزار عمل پیوند کلیه، روده، کبد و ریه انجام شد که بخش عمده‌ای از خدمات آنها رایگان بود چون جزو بیماران خاص و سخت درمان هستند و کوشش می‌کنیم تا نوبت‌ها برای پیوند در کشور، کاهش یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: رویکرد وزارتخانه افزایش پیوندهای ناشی از بیماران مرگ مغزی است که نیازمند فرهنگ‌سازی با کمک رسانه‌ها است زیرا خانواده‌ها باید رضایت بدهند تا از بافت‌های عزیزان آنها برای حیات دوباره بخشیدن به بیماران در انتظار پیوند، استفاده شود.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت، با توجه به سابقه دانشگاه علوم پزشکی کاشان، جمعیت بالای این منطقه و میزان پذیرش بیماران از شهرهای هم‌جوار موظف است در زمینه‌های مورد نیاز خدمات لازم را به مردم ارائه دهد.

کریمی، با اشاره به مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت، تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته طی هفته‌های آتی دستگاه MRI جدید بیمارستان نقوی و بخش «سی‌تی آنژیو» بیمارستان شهید بهشتی کاشان به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این دیدار گفت: کمبود نقدینگی و دیرکرد در پرداختی‌ها از سوی تأمین اجتماعی مهم‌ترین چالش نظام سلامت در منطقه کاشان است که ۷۰ درصد درآمدهای دانشگاه را شامل می‌شود و سرعت بخشیدن در پرداخت این میزان بدهی، در راستای ارتقای خدمات سلامت مؤثر است.

کورش ساکی افزود: بیمارستان شهید بهشتی کاشان بیش از ۳۰ سال پیش‌ساخته شده است و تجهیزات و ملزومات قدیمی است و نیازمند بیمارستان جایگزین است و به ‌روز رسانی تأسیسات این واحد درمانی، نیازمند دو هزار میلیارد ریال (۲۰۰ میلیارد تومان) اعتبار است.

وی تأکید کرد: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل دارای شش بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است که عملیات ساخت بیمارستان بقیه‌الله الاعظم به عنوان جایگزین بیمارستان‌های نقوی و متینی از سال ۱۳۹۵ شروع شده است.

ساکی تصریح کرد: بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی به صورت رایگان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و خدمات دریافت می‌کنند و عدم دریافت ۱۰ درصد فرانشیز موجب شده که نقدینگی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست، گفت: بیش از ۱۴۰۰ دستگاهِ بیمارستان‌های کاشان بالای ۱۰ سال عمر دارند و این موضوع نشان از عمر بالای تجهیزات درمانی منطقه کاشان است و ۸۰ درصد دیالیز ما کارکرد بیش از ۲۰ هزار ساعت دارند.

عباس آزادی افزود: بیمارستان شهید بهشتی کاشان امکان ارائه خدمات در حوزه رادیوتراپی را دارد که به علت نبود اعتبارهای لازم، ورود پیدا نکرده است و به نمایندگی از شهروندان منطقه کاشان تقاضا داریم وزارت بهداشت تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات پیش‌بینی کند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سفر یک روزه خود، ضمن حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهید بهشتی کاشان از جمله بخش‌های اورژانس، داخلی و قلب بیمارستان، در گفت‌وگو با کازیرنویسن این مرکز و رسیدگی به مطالبات و درخواست آنها، از بیماران بستری در این بیمارستان نیز عیادت و از نزدیک در جریان روند خدمات درمانی به بیماران قرار گرفت.

حضور در بیمارستان‌های کارگرنژاد و نقوی، مرکز جراحی محدود امام رضا علیه‌السلام و کلینیک سطح سه ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بیمارستان‌های ثامن‌الحجج و امام حسن (ع) آران و بیدگل از برنامه‌های سفر سعید کریمی بود.

منبع خبر: رکنـا