جداسازی خواهران دو قلو در بیمارستان نمازی شیراز + جزییات
جداسازی خواهران دو قلو در بیمارستان نمازی شیراز + جزییات

با تلاش تیم جراحی پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دو قلو های به‌هم‌چسبیده اهوازی در بیمارستان نمازی شیراز از هم جدا خواهند شد.

به گزارش زیرنویس، صبح امروز ۲۲ آبان ماه دو قلو های به‌هم‌چسبیده اهوازی در بیمارستان نمازی شیراز با تلاش نیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سرپرستی دکتر علی بهادر از هم جدا خواهند شد.

این دوقلوی سه ماهۀ اهواز که از ناحیۀ شکم و سینه به هم چسبیده اند، امروز توسط دکتر بهادر و دکتر فروغی جدا خواهند شد تا در صورت موفقیت‌آمیز بودن جراحی، زندگی تازه‌ای را تجربه کنند.

از ابتدای تولد این نوزادان، پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت نوزادان را به دقت بررسی کرده و با توجه به اینکه گفته می شود این جراحی نادر سومین بار است در شیراز توسط دکتر علی بهادر فوق‌تخصص جراحی اطفال کودکان انجام می‌شود؛ قرار است بار دیگر تاریخی پرافتخار ازاین‌دست پیشرفت‌ها و توانمندی برای نام ایران به نام پزشکان شیرازی رقم‌زده شود.

نخستین نمونۀ این جراحی مربوط می‌شود به نوزادان دوقلوی پسر که از ناحیۀ سینه و شکم به هم متصل بودند و در عضو حیاتی کبد مشترک بودند.

جراحی دومین دوقلوهای به‌هم‌چسبیده اهل لامرد، بیستم مرداد۱۳۹۳، با جداسازی از ناحیۀ دیوارۀ شکم، جناغ سینه، دیافراگم و کبد، در بیمارستان نمازی شیراز، پس از گذشت سه ساعت، با همکاری استادان دکتر سیدعلی ملک حسینی، دکتر سامان نیک اقبالیان، دکتر حشمت الله صلاحی، دکتر کاظمی، دکتر سهم الدینی، دکتر اقبال و دکتر شمسایی، با موفقیت انجام شد.

علی بهادر دربارۀ انجام چنین جراحی های پیچیده می‌گوید: تجربه موفقیت‌آمیز جراحی های پیوند در شیراز، ثمرۀ هم فکری تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی است که قادر به انجام چنین جراحی های نادر هستیم.

منبع خبر: رکنـا